فهرست بانک های خارجی در حال تاسیس در ایران منتشر مى شود

وزیر اقتصاد

ایبنا – ایبنا – وزیر امور اقتصادى و دارایى از گسترش روابط بانکى ایران با کشورهاى دیگر خبر داد و گفت: بانک هاى مختلف در کشور در حال تاسیس است که فهرست آنها در آینده منتشر مى شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بینا سید شمس الدین حسینى در حاشیه مراسم معارفه اقاى خاورى مدیر عامل جدید بانک ملى ایران افزود: منافع همکارى با جمهورى اسلامى ایران در زمینه اقتصادى به گونه اى است که اگر کشورى بخواهد به ظاهر ایران را تحریم کند در واقع خود را محروم کرده است.
وى با بیان اینکه کشورهاى بسیارى مشتاقانه درصدد گسترش روابط با ایران هستند ، گشایش بانک مستقل ایران و ونزوئلا را در هفته نخست امسال یکى از این موارد بیان کرد.
وزیر اقتصاد ایجاد سازکار براى اجراى دقیق مفاد قانون بودجه را از اولویت هاى این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: در هفته نخست سال ستاد بودجه در این وزارتخانه تشکیل شد.
حسینى با تاکید براینکه این موضوع سال گذشته نیز از محورهاى کارى وزارت اقتصاد بود ، گفت: پارسال نود درصد مفاد قانون بودجه کشور( با متمم) اجرا شد و کم نظیرترین توفیق ها به دست امد.
وى تحقق 110 درصدى درآمدهاى مالیاتى و تحقق درآمدهاى گمرکى را از این توفیق ها بیان کرد. حسینى ، انضباط پولى را یکى دیگر از موفقیت هاى سال گذشته براى کاهش نرخ تورم توصیف کرد و افزود: با توجه به انضباط پولى که در پیش گرفته شد و با کنترل رشد نقدینگى به حدود 16 درصد ، نرخ رشد قیمت ها هم روند نزولى طى کرد و از 29،5 درصد در مهر 87 نسبت به مهر 86 به کمتر از 18 درصد در اسفند 87 در مقایسه با اسفند 86 رسید.
وزیر اقتصاد وعده دیروز رئیس کل بانک مرکزى را که گفته بود ،نرخ تورم نقطه به نقطه را در شهریور امسال به 15 درصد خواهد رساند ، تکرار کرد و گفت : ما هم وعده مى دهیم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد.
وزیر اقتصاد درباره اصلاح الگوى مصرف گفت: این کار از راه اصلاح رفتارهاى مصرفى میسر خواهد شد و تلاش مى کنیم آگاهى عمومى را در رفتارهاى مصرفى و اقتصادى افزایش دهیم تا منابعى که هدر مى رود صرف افزایش رفاه عمومى شود.
حسینى ، ادامه طرح تحول اقتصادى در بخش هاى مالیاتی، گمرکی، بانکى و نظام پرداخت یارانه ها را از دیگر اولویت ها اعلام کرد.


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄  2  =