راهکاری برای حضور بانوان در ورزشگاه

بار دیگر با نزدیک شدن به لیگ جهانی والیبال و محدودیت‌هایی که ایران برای میزبانی در این رقابت‌ها دارد، فدراسیون والیبال مشغول رایزنی برای حل همیشگی مشکلات است؛ اگرچه این بار یک شانس بزرگتر نیز به ایران رو کرده است. این‌که در صورت مرتفع شدن مشکلات می‌توان به میزبانی ایران در مرحله نهایی این رقابت‌ها نیز امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شهروند نوشت: بار دیگر با نزدیک شدن به لیگ جهانی والیبال و محدودیت‌هایی که ایران برای میزبانی در این رقابت‌ها دارد، فدراسیون والیبال مشغول رایزنی برای حل همیشگی مشکلات است؛ اگرچه این بار یک شانس بزرگتر نیز به ایران رو کرده است. این‌که در صورت مرتفع شدن مشکلات می‌توان به میزبانی ایران در مرحله نهایی این رقابت‌ها نیز امیدوار بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش می‌خوانید:

به نظر می‌رسد بعد از انصراف برزیل از میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی ٢٠١٥ ایران یکی از جدی‌ترین گزینه‌های فدراسیون جهانی برای اعطای این میزبانی است. روسیه،‌ لهستان و ایران سه گزینه نهایی هستند اما طبق ادعای مسئولان فدراسیون،‌ ایران شانس بیشتری دارد که البته فدراسیون جهانی شروط برای رسیدن به این میزبانی بزرگ برای کشورمان قرار داده است. برای اخذ این میزبانی باید ایران پخش مستقیم تلویزیونی همه مسابقات با کیفیت HD، پرداخت حق پخش این رقابت‌ها، ایجاد شرایطی برای حضور بانوان بیشتر در سالن مسابقات و فراهم کردن امکانات استاندارد میزبانی را کتبا گارانتی و تضمین کند.

مدیریت بانوان

به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال با رایزنی‌هایی که انجام داده، مسئولان کشوری را متقاعد کرده تا بانوان در مسابقاتی که ایران در مرحله گروهی لیگ جهانی دارد، به صورت مدیریت شده وارد سالن شوند و تعداد محدودی از آنها بازی را از نزدیک نظاره‌گر باشند. از سویی دیگر پیشنهادی برای حضور خانواده‌ها نیز مطرح شده که با قرار دادن یک نمایشگر در بیرون سالن افراد در کنار خانواده خود بتوانند بازی را به صورت دسته جمعی تماشا کنند. حالا این‌که این طور مدیریت حضور بانوان می‌تواند فدراسیون جهانی را متقاعد کند یا خیر.

داورزنی: باید تمام خواسته‌ها را کتبا تضمین کنیم

محمدرضا داورزنی،‌ رئیس فدراسیون والیبال در رابطه با وضع اخذ میزبانی مرحله نهایی و همچنین احتمال حضور بانوان می‌گوید: «باید حضور بانوان را در طول لیگ جهانی مدیریت کنیم. جلساتی با شورای تأمین،‌ نیروی انتظامی، حراست وزارت ورزش و وزارت کشور برگزار خواهیم کرد تا تصمیم درستی در این مورد بگیریم. ما برای کسب میزبانی بزرگترین و معتبرترین لیگ دنیا، باید تمام خواسته‌های فدراسیون جهانی را تضمین و به صورت کتبی به آنها اعلام کنیم. چندی پیش مطلع شدیم که ایران با توجه به رشد چشمگیری که در سطح والیبال دنیا داشته، جدی‌ترین گزینه FIVB برای میزبانی این رقابت‌ها است و از همان موقع رایزنی‌ها آغاز کرده‌ایم که امیدوارم به سرانجام برسد.»

سجادی: فقط وزارت ورزش تصمیم گیرنده نیست

نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش نیز درباره احتمال حل مشکل حضور بانوان در سالن‌های والیبال می‌گوید: «فدراسیون والیبال تلاش خود را برای حل این مسأله مدت‌هاست که آغاز کرده و فقط ما نیستیم که دراین‌باره باید تصمیم بگیریم. قدری صبر داشته باشید ا‌ن‌شاءالله این موضوع حل خواهد شد. امید زیادی داریم تا با حل این مشکل فدراسیون والیبال بتواند میزبانی مرحله نهایی را هم به دست آورد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  12