آیا اپل پی به یک شاهراه درآمدی مبدل نخواهد شد؟

BGC Partners بررسی کرد;

در حالی که تصور می شد با راه اندازی خدمات پرداخت همراه اپل موسوم به اپل پی این شرکت سود مالی خوبی کسب کند، اما عملا چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس تحلیل گران معتقدند اپل پی به یک شاهراه درآمدی برای این شرکت مبدل نخواهد شد.

بررسی های BGC Partners نشان می دهد اپل از هر 100 دلار نقل و انتقال مالی از طریق اپل پی تنها 15 سنت به دست می اورد و این رقم ناچیز با توجه به عدم استقبال گسترده از اپل پی باعث شده این شرکت روی درآمد سرویس یاد شده چندان حساب نکند.

سرویس پرداخت همراه مذکور تنها یک درصد از کل فروش اپل در سه ماهه پایانی سال 2014 را به خود اختصاص داده و این در حالی است که کاربران می توانستند از آن برای انجام نقل وانتقالات مالی به ارزش بیش از 451 میلیارد دلار استفاده کنند.

بسیاری از موسسات تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ به علت رقابت های کاری یا تلاش برای راه اندازی سرویس های پرداخت همراه مشابه از همکاری و پذیرش اپل پی خودداری کردند.

از سوی دیگر شرکت های بزرگ رقیب هم خدمات پرداخت همراه ارائه کرده اند که باعث شده همکاری شرکت های کارت اعتباری با اپل پی چندان موفقیت آمیز نباشد.

کارشناسان می گویند اگر چه استفاده از اپل پی ساده و راحت بوده و حتی از کارت های اعتباری نیز ساده تر است، اما اپل باید برای موفقیت در این زمینه به مسائل دیگری که چندان مربوط به حوزه فناوری نیستند هم بیندیشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  84