۱۲ میلیارد تراکنش‌ بانکی تا پایان امسال

دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد

دبیر کل بانک مرکزی ضمن تشریح نقشه راه بانک مرکزی در سال 1402 اعلام کرد که تراکنش های بانکی تا پایان سال جاری حدود 12 میلیارد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در حاشیه چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت: بانک مرکزی برنامه ای ده ساله را برای انجام راهبردهای جدید خود در دستور کار دارد که براساس آن تدوین چندین برنامه الزام آور بود.

وی با بیان اینکه تحول در فن آوری ها در دنیا و شرایط بین الملل باعث شده بانک مرکزی نیازمند نقشه راه جدیدی باشد، گفت: براساس این نقشه راه بانک مرکزی طی 10 سال باید به جایی برسد که در داخل و بیرون کشور بتواند به جایگاه مناسبی دست یابد.

دبیر کل بانک مرکزی تحول نظام بانکی و بانک مرکزی را دو بال اصلی این نقشه راه دانست و افزود: بانک مرکزی برای دست یابی به اهداف خود با حوزه های مرتبط همانند وزارت اقتصاد و زیرمجموعه های این وزارت خانه و اپراتورها مذاکراتی را انجام داده است.

 پوشش 93 درصد خدمات پرداخت همراه در نظام بانکی

وی با بیان اینکه موضوع پرداخت سیار از پروژه های دارای اولویت بانک مرکزی است گفت: در حوزه پرداخت همراه بیش از 93 درصد پوشش داریم، البته بانک مرکزی مباحث حقوقی و سایر حوزه های مرتبط را در کنار این مسائل دیده است، رویایی به این موضوع نگاه نکردیم.

احمدی با تاکید براینکه استقرار حاکمیت مطلوب را نقشه راه بانک مرکزی دنبال می کند، افزود: تمهیدات تصمیم سازی، روابط کاری با سایر قوا،منابع بانک مرکزی، پاسخگویی و شفافیت،‌ریسک و مدیریت انتصاب ها از مواردی است که در نقشه راه دیده شده است.

دبیر کل بانک مرکزی به ضرورت توجه به مدیریت ریسک در این بانک اشاره و تصریح کرد: سیاست های پولی و ارزی در نقشه راه جدید با تغییراتی نسبت به قبل انجام شده است،‌در ثبات مالی و نظارت هم باید نظارت مبتنی بر ریسک باشد، همچنین قوانین یکپارچه سازی شوند.

 12 میلیارد تراکنش بانکی در یک سال/آمادگی بانکها 100 میلیون تراکنش شب عیدی

وی با بیان اینکه در حوزه نظام های پرداخت در منطقه حرف برای گفتن داریم، افزود: سیستم بانکی 12 میلیارد تراکنش را در سال جاری مدیریت کرده است و به سمت و سویی می رویم که در پایان سال 100 میلیون تراکنش را فقط از طریق دو سامانه انجام دهیم ولی باز باید به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.

 بانک مرکزی 2 سال است دخالتی در حوزه نقد بانک ها نداشته است

به گفته وی، بانک مرکزی طی 10 سال باید به سمتی حرکت کند که از ارائه خدمات بانکی احتراز کند.

احمدی با تاکید براینکه بانک مرکزی قبلاً‌ در حوزه نقد بانک ها هم دخالت می کرد، گفت: اما از دو سال قبل دیگر بانک مرکزی در حوزه نقد بانک ها دخالتی نکرد و توزیع نقدینگی به عهده خود بانک ها گذاشته شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  57