عرضه پول خرد الکترونیکی در ایران

یک شرکت ایرانی طرح پول خرد الکترونیکی را در کشور برای اولین بار به ثبت رساند و راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدرضا نادری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جامعه امروزی تهیه پول خرد در بازار به معضل بزرگی برای شهروندان تبدیل شده است، گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی هر شهروند ایرانی برای خرید روزانه خود به حدود 40 هزار ریال پول خرد نیاز دارد که در کل کشور این رقم به بیش از 2 هزار میلیارد ریال می رسد.

مدیرعامل درگاه نقدینگی الکترونیکی "دنا" افزود: بر این اساس برای حل این معضل با ثبت ایده عرضه پول خرد الکترونیکی در سال 91 و تائید بانک مرکزی اقدام به عرضه الکترونیکی پول و کاهش زمان تهیه پول خرد در جامعه کردیم.

وی کاهش زمان خرید، صرفه جویی در ضرب و چاپ پول بیشتر در جامعه توسط بانک مرکزی و جلوگیری از جابجایی پول نقد توسط شهروندان را از مزیت های اجرای طرح پول خرد الکترونیکی در کشور ذکر کرد و اظهارداشت: در حال حاضر این طرح با عاملیت بانک حکمت ایرانیان در منطقه محلاتی در شرق تهران به طور آمایشی در حال اجرا است و با همکاری بانکها و تعداد صنوف بیشتر از جمله نانوایان، تاکسیرانان و شوراهای محله امیدواریم در تمام مناطق تهران و در آینده در کل کشور پول خرد الکترونیکی را عرضه کنیم.

نادری در خاتمه اعلام آمادگی کرد که این شرکت توانایی عرضه پول خرد الکترونیکی در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه را دارد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  81