یلدای قیمتی در بازار ارز و سکه

آخرین روز کاری هفته پرخبر بازارهای داخلی، با کاهش بهای دلار و سکه به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آخرین روز کاری هفته پرخبر بازارهای داخلی، با کاهش بهای دلار و سکه به پایان رسید. روز پنج‌شنبه بهای سکه پس از 5 روز افزایش متوالی با

3 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 42 هزار تومان و بهای دلار با 5 تومان کاهش به 3465 تومان رسید. افت این دو دارایی در دومین روز بهمن‌ماه در حالی رقم خورد که هر دوی آنها در دی‌ماه رکوردهای افزایشی جالب توجهی را از خود به‌جا گذاشتند. در ماه گذشته بهای دلار با رسیدن به قیمت 3550 تومان بیشترین قیمت 18 ماهه و سکه با رسیدن به قیمت یک میلیون و 35 هزار تومان بالاترین قیمت 16 ماهه را ثبت کردند.

  رکورد‌های دوگانه دلار
بالاترین قیمت دلار در 18 ماه گذشته و بیشترین تعداد روزهای کاهش متوالی، دو رکورد مهم دلار در دی‌ماه بودند. در نخستین روز اولین ماه زمستان، بهای دلار با 30 تومان افزایش به 3550 تومان رسید، رقمی که بالاترین قیمت این ارز در 18 ماه گذشته بود. به گفته برخی فعالان تحرکات برخی از بازیگران غیررسمی و کاهش سمت عرضه و حجم کم ارز موجود در بازار از عوامل رشد قیمت دلار در این روز بودند. پس از افزایش قیمتی اولین روز زمستان، در 6 روز بعدی، دلار با نرخ‌هایی بیشتر از 3550 تومان معامله شد. اوج قیمتی شاخص بازار ارز نیز در همین 7 روز ابتدایی ثبت شد. در سومین روز دی‌ماه، بهای دلار تا قیمت 3575 تومان رشد کرد، عددی که بالاترین نرخ فروش این ارز در ماه گذشته بود؛ اما پس از عبور از این 7 روز ابتدایی، دلار به سطوح قیمتی پایین‌تر آمد. از تاریخ 8 دی بهای دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت و سرانجام در سیزدهمین روز دی‌ماه، بهای دلار پس از گذشت 17 روز از کانال 3500 تومان خارج و به کانال 3400 تومان وارد شد، با این حال در روز بعد بهای دلار با 50 تومان افزایش تا نرخ 3545 تومان بالا رفت. پس از این افزایش، شاخص بازار ارز در نیمه دوم دی‌ماه در جهت تازه‌ای قرار گرفت. در 15 روز دوم دی‌ماه بهای دلار در 7 روز با افت قیمتی مواجه شد. این افت‌ها در حالی ثبت شده که میانگین قیمت دلار در دی‌ماه 3517 تومان و 114 تومان بالاتر از میانگین قیمتی این ارز در آذرماه است. قیمت شاخص بازار ارز از تاریخ 21 تا 24 دی‌ماه در 4 روز متوالی نزول کرد و بهای دلار از قیمت 3505 تومان به 3455 تومان رسید تا رکورد دو ماهه‌ای از جهت روزهای کاهشی برای این ارز ثبت شود. به گفته فعالان افت قیمت دلار در این بازه زمانی ناشی از عواملی مانند «تزریق حواله درهم»، «انتظاری شدن بازار»، «روند نزولی قیمت‌ها» و «کاهش حجم معاملات» بود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =