این روحانی زرد پوش کیست؟

در روزهای گذشته عکسی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و همه با تعجب تصویر روحانی را به یکدیگر نشان می دهند که لباس و نعلین اش را با ساعت زرد رنگش سِت کرده است! اما ماجرای روحانی زردپوش چیست؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مجله مهر، روز پنجشنبه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم برنامه ای تحت عنوان «جشن خاتم» روی آنتن شبکه تهران رفت که حضور یک روحانی با لباس متفاوت از نقاط قابل توجه آن بود. این روحانی با لباس زرد و عبا و عمامه مشکی در برنامه حاضر شده بود. این روحانی ضمن هماهنگ بودن جوراب و کفشش با لباس هایش، ساعت مچی زرد هم به دست بسته بود. 

 
اما این روحانی زرد پوش کیست؟ 
 
این روحانی همان حجت الاسلام «سیدحسین خادمیان» است که سالها در برنامه های متعدد تلویزیونی به عنوان کارشناس حضور داشته است. پایگاه تخصصی محققان حوزه در رابطه با زندگی این روحانی می نویسد: «سید حسین خادمیان نوش آبادی در آبان ماه سال 1354 شمسی (1395 قمری) در تهران در خانواده روحانی و فرهنگی متولد شد جد ایشان مرحوم آیت الله حاج سید حسن خادمیان نوش آبادی از علما و خطبا و عرفای معروف کاشان و تهران بود. دروس مقدماتی را در محضر پدر آغاز و سپس به شهر مقدس قم حجرت نمود و در مدارس علمیه امام صادق(ع) معصومیه (س) فیضیه دوره سطح را در محضر اساتید متظلع طی نمود. و از دروس خارج فقه مقام معظم رهبری دام ظله و آیت الله جوادی آملی کسب فیض نمود.» 
 
اما به نظر می رسد سابقه این روحانی به اندازه نحوه لباس پوشیدن وی می تواند جذاب باشد. خادمیان از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اجازه و تصدیق اجتهاد و نقل روایت و حدیث داشته و همچنین از مرحوم آیت الله تویسرکانی (ره) ، حاج شیخ میرزاعلی آهی ، آیت الله حائری تهرانی نیز اجازه اجتهاد و نقل حدیث دارد. 
 
نکته جالب توجه اینکه خادمیان این روزها حضور پررنگی در دانشگاه ها دارد، در سن 19 سالگی به مدت یک سال شب های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران سخنرانی داشته و در دومین همایش چهره های ماندگار از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان چهره ماندگار تبلیغ و خطیب برتر انتخاب شده است.  
 
ماجرای لباس زرد چه بود؟ 
 
خادمیان در رابطه با حواشی به وجود آمده در شبکه های اجتماعی می گوید: «دوستانی که من را از نزدیک می شناسند از این لباس تعجب نکردند چون من 20 سال است که منبر و حوزه و دانشگاه می روم و سابقه چنین پوششی را داشته ام. برای تبلیغ دین هم نرم افزار لازم است و هم سخت افزار؛ نرم افزار همان لحن و تبلیغ صحیح است و سخت افزار این ظاهر ماست که باید به شکلی باشد که هم جاذبه داشته باشد و هم مردم لذت ببرند. در میان ائمه ما نیز سابقه پوشیدن لباس فاخر وجود داشته است.» 
 

 

ماجرای

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. فصیح می گوید

    به به آدم کیف می کنه به قرآن خیلی قشنگ و متین

ارسال یک پاسخ

  +  42  =  52