مرطوب کننده حرفه ای در فصل سرما

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: شستشوی مکرر دست‌ها به خصوص با شوینده‌‌ها موجود، سبب خشکی و افزایش مشکل پوستی می‌شود. برای رفع خشکی پوست دست‌ها علاوه بر روغن مالی، استفاده از مخلوط گلیسرین و لیمو نیز بسیار مفید است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جام نیوز  محمد علی زارعیان دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران درباره تدابیر شست و شوی بدن در فصول سرد سال اظهار داشت: برای حفظ سلامت پوست باید به ابعاد فعالیت‌های روزمره توجه داشت.

به گفته وی به طور کلی استحمام زیاد در این فصول و به خصوص صبح زود زیان آور است. حداکثر استحمام می تواند یک روز در میان باشد، به خصوص اگر بتوان به مدت نیم ساعت در یک وان آب ولرم قرار گرفت. قرار گرفتن در وان خود عاملی برای مرطوب شدن پوست است.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران افزود: افرادی که از خارش و خشکی پوست شکایت دارند، می توانند بعد از شستشوی بدن با یک شوینده مناسب پوست یا به جای آن، از لعاب خطمی و بابونه برای شستشوی بدن استفاده کنند. با توجه به مزاج فرد شستشو با بنفشه یا سدر نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

روغن مالی با روغن بادام شیرین بعد از حمام از خشکی پوست پیشگیری می‌کند
زارعیان اضافه کرد: بلافاصله بعد از حمام نیز بهتر است بدن با روغن های مناسب چرب شود. روغن توصیه شده برای اکثر افراد، روغن بادام شیرین و یا مخلوط آن با روغن بنفشه است. سایر روغن ها مانند بابونه و کدو با توجه به مزاج و مشکلات پوستی شخص توصیه می شود. در مورد کسانی که درماتیت دارند یا دچار خشکی پوست هستند، بسیار مهم است که روغن مالی قبل از خشک شدن پوست انجام گیرد تا رطوبت مورد نظر نیز حفظ شود.

وی بیان داشت: به غیر از بدن، شستشوی مکرر دست‌ها به خصوص با شوینده های موجود، سبب خشکی و افزایش مشکل پوستی می‌شود. برای رفع خشکی پوست دست‌ها علاوه بر روغن مالی، استفاده از مخلوط گلیسرین و لیمو نیز بسیار مفید است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄    =  2