آغاز عرضه صکوک از سال آتی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این که اوراق صکوک در بودجه 94 دیده شده و انتظار می‌رود در سال آینده توزیع شود، اظهار کرد: اوراق صکوک و اسناد خزانه اسلامی یکی از راهکارهای پرداخت بدهی‌های وزارتخانه به پیمانکاران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که از طریق اوراق صکوک نمی‌توان پول سوخت را تسویه کرد در مورد اوراق پیشنهادی وزارت نیرو که قابلیت معامله با وزارت نفت و سازمان امور مالیاتی را دارد، گفت: این اوراق هنوز در بررسی است و به تصویب نرسیده است.

وی افزود: کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت اقتصاد مساله اوراق پیشنهادی وزارت نیرو را بررسی می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این که در حال حاضر پول سوخت توسط نیروگاه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: به خاطر این که اوراق پیشنهادی وزارت نیرو ملموس‌تر باشد و اثر روانی بیشتری داشته باشد به گونه‌ای پیشنهاد شده که آن را بتوان در وزارت نفت معامله کرد.

فلاحتیان در مورد میزان صکوکی که در سال آینده به پیمانکاران در ازای طلب‌شان از وزارت نیرو واگذار می‌شود، گفت: میزان اوراق صکوک هنوز مشخص نیست و بستگی به نظر مجلس شورای اسلامی دارد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر وزارت نیرو بیش از 20 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد که در نتیجه توان سرمایه‌گذاری صنعت برق و همچنان رغبت بخش خصوصی برای این کار با توجه به خوش حساب نبودن وزارت نیرو کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2