امیدهای تازه برای حل مشکل مسکن و ازدواج جوانان

تبصره‌های 16 و 21 لایحه بودجه سال 94 به وام‌های ادواج، قرض‌الحسنه، مسکن زوجین جوان و اقشار کم درآمد و ضعیف نیز توجه دارد که تصویب این تبصره ها می‌تواند در کاهش مشکلات جوانان موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به حوزه جوانان در لایحه بودجه سال 94 دیده نشده است، گفت: البته دو تبصره 16 و 21 در این لایحه پیش‌بینی شده است که اختصاص به مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان دارد.

جعفر سطوتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تبصره‌های 16 و 21 لایحه بودجه سال 94 به وام‌های ادواج، قرض‌الحسنه، مسکن زوجین جوان و اقشار کم درآمد و ضعیف نیز توجه دارد که تصویب این تبصره ها می‌تواند در کاهش مشکلات جوانان موثر باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب تبصره‌های 16 و 21 باعث افزایش میزان وام ازدواج در سال‌های آینده می شود، گفت: تعداد وام‌گیرندگان و متقاضیان دریافت وام ازدواج قابل پیش‌بینی نیست. بنابراین نمی‌توان درباره افزایش میزان وام ازدواج نظر قطعی داد البته معمولا مقدار وام هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

سطوتی خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس هنگام تصویب لایحه بودجه ثابت کنند که به نفع جوانان کار می‌کنند و اعتبارات تبصره 16 و 21 را نه‌تنها کاهش ندهند، بلکه در صورت امکان افزایش دهند.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: دریافت وام از طریق سامانه جامع طراحی شده امکان‌پذیر است و توسط بانک‌های عامل به جوانان داده می‌شود. وام ازدواج از سپرده‌های قرض‌الحسنه مردم تامین می‌شود. هرچقدر سپرده‌ها بیشتر باشد به تعداد بیشتری از جوانان می‌توان وام ازدواج داد.

وی با اشاره به تفاهم میان وزارت ورزش و جوانان با بانک مرکزی گفت: براساس تفاهم صورت گرفته قصد داریم در لایحه ساماندهی تکالیف دستگاه‌های اجرایی، بانک مرکزی را مکلف کنیم که در اعطای وام‌های قرض‌الحسنه اعطای وام ازدواج را در اولویت قرار دهد.

سطوتی در پایان در مورد تخصیص بودجه برای ماده 41 برنامه پنجم توسعه در لایحه بودجه سال 94 اظهارکرد: ماده 41 برنامه پنجم توسعه برای لایحه بودجه در حکم یک سند بالادستی است. بنابراین لازم نیست که تخصیص بودجه برای آن درلایحه ذکر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  4