دولت و مجلس بیانیه مشترکی صادر کردند

در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان دولت متشکل از وزیر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی ،‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رئیس صندوق توسعه ملی و دادستان و معاونین دیوان محاسبات تشکیل و موضوع برداشت 4/1 میلیارد دلاری فروش نفت از صندوق توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان دولت متشکل از وزیر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی ،‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رئیس صندوق توسعه ملی و دادستان و معاونین دیوان محاسبات تشکیل و موضوع برداشت 4/1 میلیارد دلاری فروش نفت از صندوق توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام این خبر متن بیانیه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت که در این جلسه به تصویب رسیده را به این شرح قرائت کرد:

1- در تاریخ 26/12/92 مبلغ یاد شده از حساب توسعه ملی سند خورده است، به همین جهت اشتباه رخ داده است.

2- متعاقبا با تذکر دیوان محاسبات به بانک مرکزی سند دیگری صادر و اشتباه مذکور اصلاح می‌گردد و مبلغ مذکور از منشأ درآمد نفت منظور شده است.

3- درآمد ناشی از آن صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.

4- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به استناد گزارش دیوان محاسبات خلاف واقع نبوده و کذبی در کار نبوده است.

5- رسیدگی به جزئیات در دیوان محاسبات کماکان ادامه خواهد داشت.

در هفته گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر اساس گزارش دیوان محاسبات از برداشت چهار میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی خبر داد که نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آن را خلاف واقع عنوان کرده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =