دسترسی به اینترنت در کره شمالی +عکس

بیست و پنج سال از فرو ریزی دیوار برلین می گذرد. اکثر اهالی آلمان شرقی سابق می گویند که آرزوی آنها نه مفاهیم مجرد در مورد آزادی و دموکراسی بلکه برخورداری از امکان تماس و شناخت جهان خارج بود.

عصر ایران: خبرنگاران از دانش آموزان کره شمالی که از کامپیوترهای ساخت شرکت دل استفاده می کنند عکس می گیرند.

بی بی سی نوشت: کامپیوتر در کشور منزوی مثل کره شمالی که به شبکه جهانی اینترنت وصل نیست به چه دردی می خورد؟ تلفن موبایل هوشمند در این کشور که تمام راه‌های استفاده هوشمند از موبایل را مسدود کرده به چه کاری می آید؟ و در یک چنین کشوری که به شبکه جهانی اینترنت متصل نیست آیا کسی به دنبال فراگیری برنامه نویسی و ساخت نرم افزارهای کامپیوترخواهد رفت؟

این سئوالات بخشی از معمای فناوری جدید در کره شمالی هستند.

کره جنوبی از نظر استفاده از فن آوریهای ارتباطی جدید پیشرفته ترین کشور جهان است و بسیاری فکر می کنند که کره شمالی به این لحاظ عقب مانده ترین است. ولی شواهد نشان می دهند که چنین نیست.

در کره شمالی از هر دوازده نفر جمعیت کشور یک نفر تلفن موبایل هوشمند دارد. در عین حال برنامه نویسان کامپیوتری بسیار پیشرفته ای دارد که انواع و اقسام سیستم ها و نرم افزارهای پیچیده را طراحی کرده و ساخته اند.

ما به این خاطر از تعداد موبایل های هوشمند در کره شمالی اطلاع داریم چون شبکه ارتباطات موبایل آن که توسط موسسه کوریولینک مدیریت می شود، یک طرح مشترک با همکاری شرکت مخابراتی مصری اوراسکام تلکام و دولت کره شمالی است. طبق آمارهایی که شرکت مصری اخیرا منتشر کرده حدود دو میلیون نفر در کره شمالی مشترک این شبکه مخابراتی تلفن های هوشمند هستند.
 

اینترنت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  12