تقویت امنیت سایبری نیروگاه‌های کره جنوبی به دنبال نشت خطرناک اطلاعات

مقامات کره جنوبی از تقویت امنیت سایبری در نیروگاه‌های تولید برق هسته‌ای خود به دنبال نشت اطلاعات جدی خبر داده‌اند. تحقیقات در این زمینه برای جلوگیری از تهدیدات آنلاین نیز آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از رویترز، پارک جئون های رییس جمهور کره جنوبی که خود شخصا این مساله را به اطلاع عموم رسانده است نگران وقوع حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای این کشور است.

شرکت Korea Hydro and Nuclear Power که 23 راکتور برق هسته ای را در کره جنوبی مدیریت می کند، روز دوشنبه اعلام کرد که سیستم های رایانه ای اش هک شده‌اند و این مساله موجب تشدید نگرانی در کشوری شد که از نظر فنی هنوز در جنگ با همسایه اش کره شمالی است. نگرانی ها در این زمینه به علت حملات هکری اخیر به سونی پیکچرز که به کره شمالی نسبت داده شده تشدید گردیده است.

به دنبال اعلام این خبر رییس جمهور کره جنوبی خواستار بررسی سطوح حفاظتی در کارخانه ها و تاسیسات بزرگ این کشور و از جمله تاسیسات هسته ای شد. وی همچنین در مورد وقوع حملات تروریستی سایبری در این کشور هشدار داد.

مقامات کره جنوبی سطح تهدید مربوط به بحران هسته ای را تا درجه یک که بیشترین سطح تهدید است ارتقا داده‌اند و این تغییر در مورد تمامی موسسات دولتی در این کشور اعمال شده است. Korea Hydro and Nuclear Power که زیر نظر دولت فعالیت می کند مدعی است تنها اطلاعات غیرحیاتی سرقت شده و عملیات مربوط به کارخانه های هسته ای در خظر نیست. اما دولت کره با جدیت در حال بررسی موضوع است.

در حالی که تحقیقات در این زمینه در جریان است، کاربری که قبلا مدعی هک کردن اطلاعات هسته ای کره شمالی شده بود، اطلاعات تازه ای در این زمینه در یک حساب کاربری در توییتر منتشر کرده است. پلیس کره جنوبی اعلام کرده در مورد صحت اظهارات این فرد تحقیق خواهد کرد. مقامات کره ای همچنین خواستار کمک آمریکا برای تحقیق در این زمینه شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  27  =  35