پاسخ های بذرپاش به نامه انتقادی عارف

در متن نامه ای که توسط مهرداد بذر پاش خطاب به عارف نوشته شد با انتقاد به سخنان عارف مبنی بر اینکه مسئله اصلی ما انتخابات است چند سوال مطرح شده است. سوالاتی درباره گرانی آب و برق و گاز و… ، تورم و رکود اقتصادی و بسیاری از مسائل دیگر.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اخیرا مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به مواضع اخیر محمد رضا عارف در خصوص مشکلات و مسائل پیش آمده در کشور نامه ای به وی نوشت .

سوگل نورمحمد: در  متن نامه ای که توسط مهرداد بذر پاش خطاب به عارف نوشته شد با انتقاد به سخنان عارف مبنی بر اینکه مسئله اصلی ما انتخابات است چند سوال مطرح شده است. سوالاتی درباره گرانی آب و برق و گاز و… ، تورم و رکود اقتصادی و بسیاری از مسائل دیگر.

از سوی دیگر وفتی در یک جمع دانشجویی از عارف درباره این نامه پرسیده شد او گفت که وقت ندارم به این مسایل بپردازم، اما حق هر فردی می دانم که موضع خود را بیان کند.

در جواب نامه مهرداد بذر پاش درمقابل انتقاد های وی به دولت فعلی باید بیان کرد که در سال هایی که از سوی دولت گذشته به مردم وعده هایی زیاده داده شده بود تنها  شاهد تنزل شاخص‌های کلان اقتصادی ایران بودیم. به عنوان مثال میزان نقدینگی کشور از زمان آغاز به کار دولت نهم تا زمان اتمام دوره دولت دهم به میزان 6 برابر افزایش یافته است. بر مبنای شاخص تورم نیز می‌توان از 3٫45 برابر تورم در انتهای  دولت نسبت به ابتدای دوران تصدی‌گری وی اشاره کرد، ین عدم موفقیت  در تحقق وعده‌ها تحت تاثیر سیاست‌های اقتصادی نادرست، فقدان انضباط مالی و تحریم‌های شدید علیه ایران.بود.

دولت فعلی زمانی روی کار آمد که شاهد سیاست های اشتباه همچنین فسادهای بزرگ در حوزه اقتصاد بود اما باز هم با این وجود توانست کمی سیاست ها ی غلط گذشته را کمی تعدیل کند .

در بیان انتقاد به گرانی آب ،برق،گاز و …..  آمارهای بانک مرکزی از وضعیت سبد خانوار در سال 1390 جمع آوری شده نشان می دهد، هزینه های جاری خانوار در این دوره زمانی به شدت افزایش یافته بود .به طوری که به نظر می رسد که این چند سال سخت ترین دوره رشد قیمت ها برای خانوارهای شهری بوده. آمارهای بانک مرکزی مربوط به نیمه اول سال 92 نشان می دهد، در دوره دولت گذشته بانک مرکزی بیشترین میزان رشد قیمت ها رخ داده است. در همین سال ها میزان کسری بودجه خانوار به بالاترین عدد و درآمد سرانه به کمترین میزان رسیده بود. براین اساس می توان بیان داشت سخت ترین دوره گرانی ها بود.

همچنین درباره کاهش درآمدهای نفتی دولت نیز باید به سخنان سخنگوی دولت توجه کرد. آقای نوبخت سخنگوی دولت  از همراهی عربستان با آمریکا در جنگ کاهش بهای نفت گلایه کرده است. وی به صراحت اعلام کرده است که "آخرین کاری که می‌خواهند با آن ما را در مضیقه قرار دهند کاهش قیمت نفت است و متاسفانه برخی کشورهای منطقه که نام اسلامی را بر خود دارند با دشمنان همراهی می‌کنند."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  −  57  =