افزایش سهم چینی‌ها از بازار موبایل‌های هوشمند

پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی بازار موبایل‌های هوشمند تا پایان سال 2014 به 2/1 میلیارد دستگاه برسد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد  فروش جهانی انواع موبایل هوشمند در فصل سوم سال جاری میلادی افزایش نسبی را تجربه کرده است. این موضوع را جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر تایید می‌کند.
بر اساس این گزارش فروش جهانی انواع موبایل‌های هوشمند در بازارهای نوظهور و در حال توسعه بیشترین میزان رشد تا حالا را تجربه کرده است، در حالی که این بازار در منطقه اروپای غربی همچنان رو به کاهش است. شرکت سامسونگ هم که مدتی است عنوان پر فروش‌ترین تولیدکننده بازار موبایل‌های هوشمند را به خودش اختصاص داده، حالا و در این فصل بخشی از سهم بازار خودش را از دست داده است. این در حالی است که سه تولیدکننده برتر چینی این بازار مجموعا با افزایش سهم بازار خودش مواجه بوده و به تدریج سهم بیشتری از بازار جهانی موبایل‌های هوشمند را در اختیار می‌گیرند.
فروش جهانی کل بازار گوشی‌های موبایل در فصل سوم سال 2014 ثابت باقی مانده است. با این حال اما فروش موبایل‌های هوشمند در این فصل با رشد 3/20 درصدی به 301 میلیون دستگاه رسیده است. «روبرتا کوزا» یکی از تحلیلگران و کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد معتقد است: «فروش گوشی‌های موبایل معمولی و ساده کاهش 25درصدی را در فصل سوم سال جاری میلادی تجربه کرده است، چون تفاوت قیمت میان این گوشی‌های ساده با موبایل‌های هوشمند ارزان قیمت اندرویدی به سرعت در حال کاهش است.»
در فصل سوم سال 2014 موبایل‌های هوشمند 66 درصد از کل بازار جهانی گوشی‌های موبایل را به خودشان اختصاص داده‌اند و کارشناسان موسسه گارتنر انتظار دارند تا سال 2018، از هر 10 گوشی موبایل فروخته شده در جهان 9 گوشی از نوع موبایل‌های هوشمند باشد.
 در میان مناطق مختلف جهان، بازار مناطق در حال توسعه رکورد بیشترین رشد را برای خودشان به ثبت رسانده‌اند که در میان آنها اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا با رشد سالانه 50 درصدی بالاترین میزان رشد در فصل سوم سال 2014 را داشته‌اند.
در میان بازارهای بزرگ و توسعه یافته اما بازار ایالات متحده آمریکا با رشد سالانه 9/18 درصدی در این فصل بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است که بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند این رشد بیشتر به خاطر معرفی دو محصول آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس بوده است. بازار اروپای غربی اما کاهش سالانه 2/5 درصدی را در این فصل به ثبت رسانده است تا سومین فصل متوالی کاهش را پشت سر بگذارد.
«آنیت زیمرمان» یکی دیگر از کارشناسان و تحلیلگران موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: «ما انتظار داریم در فصل تعطیلات سال نوی میلادی یا همان فصل چهارم سال 2014 فروش آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس رکورد بزند.
 با این حال، اما ما نباید فروش شرکت‌های تولیدکننده چینی و برندهای محلی را دست کم بگیریم. شرکت‌های تولیدکننده چینی حالا بعد از موفقیت در کشورشان، به دنبال توسعه تجارت خودشان در بازارهای بزرگ‌تر و به خصوص بازارهای رو به رشد و توسعه هستند. در اروپا هم بازار گوشی‌های موبایل ارزان قیمت مبتنی بر LTE، فرصت‌های تجاری خوبی را برای این تولیدکنندگان چینی ایجاد کرده است.»
در فصل سوم سال 2014 سومین شرکت چینی حاضر در میان پنج تولیدکننده برتر بازار جهانی موبایل‌های هوشمند، یعنی
 Huawei، Xiaomi و Lenovo  در مجموع افزایش 1/4 درصدی را در سهم بازار خودشان تجربه کرده‌اند.
در نهایت کارشناسان و تحلیلگران موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند که فروش جهانی کل بازار موبایل‌های هوشمند تا پایان سال 2014 به 2/1 میلیارد دستگاه برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  35