راه اندازی نخستین اپ «پرداخت» در ایران به نام آپ ثبت شد

منصوری محصولات جدید آسان پرداخت را تشریح کرد:

نخستین اپ پرداخت از امروز شنبه برای کاهش هزینه های تراکنش های الکترونیک از سوی شزکت آسان پرداخت پرشین به بازار عرضه شد و قابل نصب روی تلفن های همراه است.

با برنامه آپ که برای نخستین بار در حوزه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در کشور ارائه می شود، امکانات پرداخت به روشی متفاوت و آسان تر از همیشه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نخستین اپلیکیشن موبایل آپ(شرکت آسان پرداخت پرشین ) روی بستر اینترنت و مستقل از بستر USSD از روز جاری(شنبه) در راستا تکمیل سبد محصولات این شرکت رونمایی شد.این اپ از کد USSD استفاده نکرده است.

حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت در تشریح این محصول گفت: استفاده از این اپ(AP) باعث  کاهش هزینه تراکنش های پرداخت الکترونیک ،توجه به ضرورت های زیست محیطی،صرفه جویی ملی در  جایگزین کارتخوان ها می شود. برهمین اساس کاربران شبکه بانکی می توانند با بهره گیری از نرم «اپ» تمام خدمات مربوط به کارتخوان ها و پایانه های فروش را دریافت کنند.

طرح یک سوال

مدیرعامل یک شرکت خدمات پرداخت با طرح این سوال که انجام 100 میلیون تراکنش روی کارتخوان چه میزان هزینه در بر دارد گفت: با توجه به اینکه سرانه انجام تراکنش روی هر دستگاه در کشور ما اکنون حدود 100 عدد است لذا  برای انجام 100 میلیون  تراکنش در ماه نیاز به واردات 500 میلیارد تومان دستگاه کارتخوان است که البته این دستگاه ها 5 ساله مستهلک می شوند. همچنین این دستگاه ها ماهانه نیاز به رول های کاغذی 25 متری برای انجام 100 میلیون تراکنش دارند که با توجه به هزینه هر رول حدود 700 تومان است.نهایتان اگر مجموع هزینه های مورد اشاره را بدون توجه به هزینه های شبکه و پشتیبانی در نظر بگیریم هر تراکنش 360 تومان هزینه  در بر دارد که با راه اندازی محصولاتی چون اپلیکیشن این هزینه ها کاهش می یابد.

منصوری با اشاره به اینکه هم اکنون 70 درصد تراکنش های موبایلی از سوی اسان پرداخت مدیریت می شود گفت:از طریق نرم افزار آسان پرداز این شرکت امکان انجام تراکنش از طریق موبایل بدون کشیدن کارت روی پایانه های فروشی که متعلق به اسان پرداخت امکان پذیر است این شرکت هم اکنون صاحب 200هزار پایانه منصوبه در فروشگاه هاست.

وی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن موبایلی از روز جاری، گفت: ارائه برنامه هایی بر روی تلفن همراه که بتوان با استفاده از آن ها تراکنش های پرداخت الکترونیکی را آسان تر، سریع تر و امن تر کند، از جمله راهکارهایی است که در شرایط فعلی می تواند به کاهش هزینه های تراکنش های الکترونیکی از سایر درگاه ها مانند POS کمک کند.

 مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین گفت: ارائه و گسترش اینترنت نسل 3 جی بر بستر تلفن همراه، امکان استفاده ارائه و استفاده از خدمات بیشتری را هم برای شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک و هم برای کاربران تلفن های همراه بوجود آورده است. یکی از از این خدمات ابزارهایی است که می توان با استفاده از آنها تراکنش های پرداخت و عملیات مرتبط با آنها را سریع تر، ارزان تر و امن تر انجام داد.

وی افزود: شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک باید با استفاده از همین ظرفیت  تلاش و سرمایه گذاری لازم را برای افزایش سطح و کیفیت خدمات قابل ارائه به کاربران انجام دهند چرا که در غیر این صورت فاصله ای که طی سال های اخیر توانسته ایم میان خدمات پرداخت الکترونیک در ایران و جهان آن را کاهش دهیم، دوباره ایجاد می شود.

این فعال حوزه پرداخت الکترونیکی ادامه داد: مقایسه میان هزینه های تراکنش در بستر های الکترونیک مانند دستگاه های کارتخوان، درگاه اینترنتی و تلفن همراه نشان می دهد، به هر میزان بتوانیم تراکنش ها و کاربران را به سمت استفاده از تلفن همراه سوق دهیم در واقع موفق شده ایم در هزینه های ملی صرفه جویی کنیم.

منصوری با اشاره به مباحثی که در مورد کارمزد دستگاه های کارتخوان مطرح شده بود، گفت: فارغ از اختلافات موجود بر سر پرداخت کننده کارمزد، نکته مهمی که باید مورد توجه قرار داد این است که تمامی نهادها، فعالان و سرمایه گذاران مرتبط با حوزه پرداخت الکترونیکی باید تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات پرداخت الکترونیک انجام دهند.

وی افزود: تلاش، سرمایه گذاری و صرف وقت در این راستا به مراتب ار مجادله بر سر سهم کاربران خدمات پرداخت الکترونیکی از کارمزدهای پرداختی، منطقی تر و اقتصادی تر است.

این فعال حوزه پرداخت الکترونیکی با استقبال از ورود نسل جدید اینترنت به شبکه تلفن همراه گفت: با گسترش امکانات اینترنتی بر روی بستر تلفن همراه، جذابیت ها و شرایط ارائه برنامه های مبتنی بر این بستر در حوزه پرداخت الکترونیکی نیز افزایش یافته است و شرکت های فعال در این حوزه باید به سمت استفده بهینه و به روز از این بستر حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به رونمایی از ابزار پرداخت الکترونیک بر بستر تلفن همراه توسط این شرکت همزمان با نمایشگاه الکامپ گفت: ما هم به سهم خود تلاش کرده ایم با سرمایه گذاری برای نگارش برنامه یا همان ابزار ارائه خدمات پرداخت الکترونیک بر بستر اینترنت نسل 3 جی در تلفن های همراه، نخستین قدم را در این مسیر برداریم تا با کاهش ریسک های سرمایه گذاری سایر شرکت های همکار ما نیز نسبت به ورود به این راه ترغیب شوند.

وی در تشریح خصوصیات این ابزار گفت: با برنامه آپ که برای نخستین بار در حوزه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در کشور ارائه می شود، امکانات پرداخت به روشی متفاوت و آسان تر از همیشه در اختیار کاربران قرار می گیرد. با این برنامه ازگرفتن موجودی از کارت های بانکی تا مشاهده مبلغ قبض سیم کارت و از پرداخت قبوض آب و برق و … تا نیکوکاری بر بستر اینترنت تلفن همراه ممکن است.

منصوری ادامه داد: این برنامه، به تدریج عملکردهای پرکاربرد را یاد می گیرد و کار را آسان و ورود دوباره اطلاعات را غیر لازم می کند. کاربران می توانند این برنامه را به صورت رایگان طریق سیبچه برای گوشی های با نرم افزار iOS  و برای گوشی های اندروید از طریق گوگل پلی  و حتی دریافت مستقیم، دریافت کنند.

 

امنیت

وی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی جامعه نسبت به امنیت نرم افزارهای موبایل پرداخت گفت: رسانه ها باید در راستای آگاه کردن مردم در هنگام دانلود و نصب اپلیکیشن های معتبر پرداخت اطلاع رسانی کنند چرا که ممکن است با ورود اپلیکیشن های غیر معتبر و با هدف کلاهبرداری باعث شود تا توسعه این صنعت به خطر افتد بر این اساس ضروری است ضمن اهتمام رسانه ها در اطلاع رسانی سایت هایی که بستر دانلود اپلیکیشن موبایل را فراهم میکنند صنف تشکیل دهند تا امکان نظارت بر سایت های معتر فراه مشود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −    =  77