کاهش قیمت در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند

کارشناسان معتقدند روند رشد این بازار به دنبال کاهش قیمت‌ها و توسعه بازارها، کمی کند خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کارشناسان معتقدند روند رشد این بازار به دنبال کاهش قیمت‌ها و توسعه بازارها، کمی کند خواهد شد
دنیای اقتصاد: بازار موبایل‌های هوشمند همچنان داغ و پر طرفدار است، اما در سال‌های اخیر و با ورود مدل‌های متنوع‌تر، این بازار کمی اشباع شده و قیمت‌ها شکسته شده‌اند. با این اوصاف کارشناسان معتقدند روند رشد بازار جهانی موبایل‌های هوشمند به دنبال کاهش قیمت‌ها و توسعه بازارها، کمی کند خواهد شد.
جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در سال 2014 به حدود 3/1 میلیارد دستگاه می‌رسد که این میزان برابر رشد سالانه 3/26 درصد نسبت به سال 2013 خواهد بود. با نگاهی به آینده، کارشناسان و تحلیلگران IDC انتظار دارند که در سال 2015 میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند به 4/1 میلیارد دستگاه برسد و به این ترتیب رشد سالانه 2/12 درصدی را تجربه کنند. 
با این اوصاف است که روند رشد سالانه در این بازار کندتر می‌شود، تا جایی که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند با متوسط نرخ رشد سالانه 8/9 درصدی در فاصله سال‌های 2014 تا 2018، در نهایت در سال 2018 به 9/1 میلیارد دستگاه برسد. این در حالی است که میزان درآمد جهانی بازار موبایل‌های هوشمند، تصویری خشن و جدی‌تر دارد، چون روال طبیعی قیمت‌ها رو به کاهش است. حالا کارشناسان این موسسه بعد از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که میزان درآمد جهانی این بازار در فاصله سال‌های 2014 تا 2018 با متوسط نرخ رشد سالانه 2/4 درصدی رشد می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  90