نطق جنجالی علی مطهری در صحن مجلس

نماینده مردم تهران گفت: اگر فرهادی از مجلس رای اعتماد بگیرد، مجلس و اصولگرایی به معامله متهم می‌شوند.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم تهران گفت: اگر فرهادی از مجلس رای اعتماد بگیرد، مجلس و اصولگرایی به معامله متهم می‌شوند.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، علی مطهری در مخالفت با وی گفت: احساس می کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم، با منطق اکثریت مجلس درباره وزارت علوم می خواهم صحبت کرده و از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم.

وی ادامه داد: اگر مجلس آسیب ببیند کل نظام آسیب می بیند، مجلس در استیضاح فرجی دانا و رای اعتماد به دو وزیر قبلی مهمترین معیار خود را عدم همراهی با فتنه اعلام کرد و گفت: فتنه خط قرمز است، نامه نگاری را فتنه گری اعلام کرد و گفت به این گزینه ها رای نمی‌دهیم.

مطهری گفت: نیلی احمد آبادی را به جرم امضای نامه تحصن و ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان، فتنه گر دانسته و به او رای اعتماد نداند، دانش آشتیانی را هم به جرم امضای نامه ای در سال 88 فتنه گر نامیدند و هر چه وی گفت که از آن خبر ندارم و تکذیب کرد از او نپذیرفتند و گفتند الان دیگر دیر است.

نماینده تهران افزود: به جرم همکاری با حزب مشارکت وی را ضد انقلاب دانسته و گفتیم صلاحیت ندارد و اکنون آقای فرهادی به مجلس معرفی شده، در حالی که در کارنامه سیاسی خود امضای نامه ای را به همراه آقایان خاتمی، موسوی، کروبی و تعدادی دیگر از اساتید دانشگاه خطاب به مراجع تقلید در ارتباط به نحوه برخورد نیروی انتظامی با مردم در سال 88 دارد.

مطهری افزود: با منطق اکثریت مجلس فرهادی نیز فتنه گر است و اگر بگوید از محتوای نامه خبر نداشتم یا از قرار دادن نامم در زیر نامه بی خبرم، مطابق رفتاری که با دو وزیر دیگر شد این عذر از او پذیرفتنی نیست چون می گوییم دیگر دیر شده است.

وی گفت: دکتر فرهادی سابقه فعالیت در حزب مشارکت را دارند پس با این شرایط با معیار مجلس جور نیست و اگر به او رای داده شود، مجلس از رویه قبلی خود عدول کرده است.

مطهری گفت: درست نیست که مجلس اصولگرا به خاطر قول هایی که برای انتصاب همکاران وزیر دریافت کرده از اصول عدول کند، معلوم می شود درد مجلس فتنه نیست، بلکه این است که وزارت علوم باید تحت تسلط ما باشد.

نماینده تهران گفت: خلاصه اینکه مجلس اصولگرایی به معامله متهم می شود، مجلس نباید دچار تناقض شود، در این صورت جایگاه آن تنزل می یابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نمایندگان توصیه می کنم اگر راه خود را ادامه می دهید به این گزینه رای اعتماد نداده تا فردی که با معیارهای مجلس نزدیک‌تر است، سکاندار وزارت علوم شود، برای حفظ منزلت مجلس به وزارت فرهادی رای مخالف بدهید.

پس از پایان سخنان مطهری، علی لاریجانی در واکنش به این اظهارات گفت: دو نکته در صحبت های آقای مطهری بود، نکته اول اینکه گفتند اگر مجلس به آقای فرهادی رای بدهد یک معامله صورت گرفته، این حرف درست نیست. نمایندگان مجلس خودشان بررسی می کنند که به چه کسی رای بدهند یا رای ندهند. اگر رای بدهند یک جور متهم می شوند و اگر رای ندهند جور دیگری متهم می‌شوند؛ این مردانه نیست.

رئیس مجلس ادامه داد: نکته دوم اینکه آقای مطهری گفتند مجلس به دو وزیر قبلی رای نداد چون آنها را فتنه گر می دانست، اما من از مجموع رای نمایندگان این برداشت را ندارم، اگر بخواهیم دریافتی داشته باشیم این است که نمایندگان به دو گزینه دیگر احراز صلاحیت نکردند و اتهامی هم به وزرای پیشنهادی نزدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =