نرخ سود بانکی منطقی تر شود

مشاور عالی رییس جمهور و رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن گفت: با توجه به کاهش تورم نرخ سود بانکی باید منطقی تر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اکبر ترکان عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه ساختمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن نرخ سود بانکی از عوامل مهم رکود بر بازار خرید و فروش مسکن در سراسر کشور است.
وی تشکیل صندوق پس انداز مسکن و صندوق زمین و ساختمان را در راستای خروج از وضعیت رکود بازار زمین و مسکن، از سیاست های دولت یازدهم اعلام کرد و اظهار داشت: این صندوق که با سپرده گذاری متقاضیان مسکن شکل خواهد گرفت، علاوه بر تامین تسهیلات مورد نیاز برای خرید مسکن، کار تولید و عرضه مسکن را بر عهده خواهد داشت.

ترکان مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

ترکان با بیان اینکه با سپرده گذاری کوتاه مدت شش ماهه، متقاضیان مسکن از محل سپرده گذاری سودی دریافت نخواهند کرد افزود: به این ترتیب پرداخت سه برابر میزان سپرده گذاری به عنوان تسهیلات مسکن با نرخ سود بانکی کمتر، از وظایف بانک ها خواهد بود.
مشاور عالی رییس جمهور و رییس سازمان نظام مهندسی صنعت ساختمان را موتور محرکه اقتصاد کشور خواند و تصریح کرد: با خارج شدن رکود اقتصادی به ویژه در صنعت ساختمان وضعیت تولید و اشتغال در کشور رو به بهبود خواهد گذاشت.
وی خواستار تجدید نظر سازمانهای نظام مهندسی در امر واگذاری طرح های نظارت بر ساخت و سازها شد و گفت: در سالهای اخیر، به دلیل رکود بازار تولید مسکن تعداد زیادی از مهندسان ساختمانی بیکار شده اند که برای کاهش بیکاری در این بخش، سازمان های نظام مهندسی باید نظارت بر ساخت و سازها را در اختیار مهندسانی قرار دهد که شغل دولتی ندارد و تمام وقت شان را به این کار اختصاص داده اند.

ترکان مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

ترکان با تاکید بر اینکه واگذاری امور اجرایی ساخت و ساز، بر اساس قانون به شاغلین و مهندسین ساختمانی در دستگاههای دولتی ممنوع است اظهار داشت: نظام مهندسی در خصوص واگذاری نظارت ها به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، ترکان، مشاور رییس جمهوری در مناطق آزاد و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رییس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و کشورهای غیرمتعهد ظهر سه شنبه برای افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی وارد بجنورد.
هم اکنون سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی سه هزار و دویست عضو دارای پروانه اشتغال دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −  29  =