قیمت پاییزی اجاره آپارتمان‌ در تهران

اولین روزهای ماه پایانی فصل پاییز در شرایطی آغاز شده که نرخ برخی فایل‌های پیشنهادی بازار اجاره داغ‌تر از فصل تابستان (فصل جابه‌جایی مستاجران) از سوی مالکان اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روزنامه دنیای اقتصاد اولین روزهای ماه پایانی فصل پاییز در شرایطی آغاز شده که نرخ برخی فایل‌های پیشنهادی بازار اجاره داغ‌تر از فصل تابستان (فصل جابه‌جایی مستاجران) از سوی مالکان اعلام می‌شود.

در چهار روز گذشته املاک اجاره‌ای مناطق مختلفی از شهر تهران به‌ویژه در غرب و شرق پایتخت شاهد اضافه شدن فایل‌های اجاره‌ای با قیمت بالاتر از میانگین قیمت رهن و اجاره منطقه هستند. این در حالی است که بررسی‌ها از روند تغییرات ماهانه اجاره بها نشان می‌دهد در دو ماه گذشته اجاره بها در اکثر مناطق پایتخت سیر نزولی داشته است.

 آمار منتشر شده از سوی سامانه رهگیری املاک نیز این کاهش قیمت را تایید می‌کند. براساس این آمار، میانگین اجاره‌بها درمعاملاتی که ماه مهر در بنگاه‌های املاک شهرتهران ثبت شده است نزدیک 3درصد نسبت به نرخ‌های شهریور کاهش  پیدا کرده است.

در حال حاضر متوسط اجاره ماهانه هرمترمربع واحد مسکونی در تهران به 20 هزارو 900 تومان رسیده در حالی که شهریورماه این رقم معادل 21 هزار و 500 تومان بود.

برخی ازفعالان بازاراجاره درغرب و شرق تهران می‌گویند 90‌درصد جابه‌جایی‌های بخش اجاره درفصل تابستان انجام شده وفقط 10 درصد نقل و انتقالات در 6 ماهه دوم سال اتفاق می‌افتد. فایل‌های اجاره در بنگاه‌های مسکن به شدت کاهش یافته و فقط خانه‌هایی که قراردادهایشان در نیمه دوم سال به اتمام می‌رسد یاخانه‌هایی که بالاتر از میانگین نرخ اجاره بهای موجود در منطقه، ملک خود را برای اجاره گذاشته‌اند در لیست انتظار قرار دارند، البته بررسی‌‌های میدانی «دنیای اقتصاد» بیان می‌کند در حال حاضر از هر 20 فایل اجاره ارائه شده در بنگاه‌های املاک حداقل دو مورد نرخ اجاره خود را بالاتر از میانگین قیمت منطقه اعلام کرده‌اند.

به‌عنوان مثال در منطقه سعادت‌آباد آپارتمانی 80 متری با مبلغ 100 میلیون تومان ودیعه و ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره پیشنهاد شده است این در حالی است که به گفته مشاوران املاک منطقه این نرخ پیشنهادی از سوی مالک بالاتر از متوسط قیمت منطقه است. به گفته آنها متوسط مبلغ ودیعه منطقه برای آپارتمانی مشابه ملک موردنظر 31 میلیون تومان با اجاره ماهانه یک میلیون و 920 هزار تومان است.

 همچنین در شرق تهران خیابان فرجام آپارتمانی 80 متری برای اجاره به فایل‌های بنگاه املاک محل اضافه شده است که نرخ ودیعه پیشنهادی 70 میلیون تومان است. براساس بررسی‌های میدانی متوسط قیمت رهن و اجاره منطقه به ترتیب 15 میلیون تومان و یک میلیون و 122 هزار تومان است.
 

قیمت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =