تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم‌ های ایران

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تعلیق تحریم‌های ایران به واسطه تعیین ضرب‌الاجل جدید در مذاکرات هسته‌ای، برای هفت ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در بخشی از بیانیه بروکسل آمده است: «شورا بر اساس برنامه اقدام مشترک که در نوامبر سال 2013 به توافق گروه 3+3 و ایران رسید، تعلیق تمهیدات محدودکننده را تا تاریخ 30 ژوئن سال 2015 (9 تیر ماه 1394) تمدید کرده است. این اقدام پیرو تصمیم 3+3 و ایران برای تمدید اقدامات مقرر در برنامه اقدام مشترک تا آن تاریخ، صورت می‌گیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که باقی تمهیدات محدودکننده اتحادیه اروپا علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است، تعلیق اجازه می‌دهد تا: صدور مجوز بیمه و حمل و نقل مرتبط با فروش نفت خام به مشتریان کنونی، واردات، خرید یا انتقال محصولات پتروشیمی ایران و همچنین مبادلات طلا و فلزات گرانبها با دولت ایران و نهادهای عمومی. افزایش صورت‌گرفته در سقف مجاز مبادلات مالی به و از ایران هم همچنان پابرجاست.»

این بیانیه قرار است در نشریه رسمی اتحادیه اروپا نیز به چاپ برسد که پس از آن لازم‌الاجرا خواهد بود.

ایران و گروه موسوم به 1+5 روز دوشنبه در حالی بار دیگر مذاکرات هسته‌ای را تا تیر ماه سال آینده تمدید کردند که بر اساس برنامه اقدام مشترک که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرفین نهایتا تا سوم تیر برای رسیدن به توافق جامع زمان داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  52  =