حملات هکری و مشکلات نرم افزاری در کمین خودروهای هوشمند

در حالی که شرکت‌های زیادی به طراحی خودروهای هوشمند بدون راننده روی آورده‌اند، حملات هکری و مشکلات نرم افزاری سرنشینان آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از وی تری، خودروهای هوشمند به علت آسیب‌پذیری‌هایشان به راحتی قابل هک شدن، دزدیده شدن و سوءاستفاده برای طراحی حملات تروریستی هستند.

متخصصان امنیتی موسسه مهندسی و فناوری IET می گویند باید در زمینه استفاده از محصولات یاد شده نهایت دقت را به عمل آورد و در این زمینه با احتیاط رفتار کرد. آنها می‌گویند خودروهای هوشمندی که به اینترنت متصل شده و نیازی به راننده ندارند اگر چه در ظاهر زندگی را راحت می‌کنند، اما چالش‌هایی را هم به همراه می‌آورند.

مهم‌ترین اشکال این خودروها اتکای فراوان آنها به نرم‌افزارهای هدایت کننده است و مشخص نیست این نرم‌افزارها از نظر رعایت امنیت و حریم شخصی کاربران تا چه حد توانایی دارند.

با توجه به اینکه قرار است در آینده از این خودروها در مقیاس انبوه استفاده شود، خرابی حتی یکی از آنها می تواند کل ترافیک یک شهر یا جاده ها را مختل کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده انبوه از این خودروها ظرف 15 سال آینده آغاز خواهد شد.

خودروهای مذکور از امکاناتی همچون کنترل خودکار و تسهیل روند پارک و دسترسی به اینترنت نسل چهارم و وای – فای برخوردارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =