تصویب تاسیس بانک در مناطق آزاد با یک هشتم سرمایه سرزمین اصلى

رئیس سازمان میراث فرهنگى خبر داد:

معاون رئیس جمهور گفت: تاسیس بانک در مناطق آزاد با یک هشتم سرمایه سرزمین اصلى تصویب شده است و این وظیفه مناطق است که نسبت به جذب سرمایه‌گذارى‌ها در این حوزه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید بقایى با اعلام این خبر افزود: از این پس جذب سرمایه‌گذارى‌ها خصوصا سرمایه‌گذارى‌هاى خارجى به عنوان مهم‌ترین شاخص در ارزیابى عملکرد مدیران عامل مناطق آزاد به شمار مى‌آید.

وى تصریح کرد: دولت حمایت خود را از مناطق آزاد به بهترین شکل ممکن انجام داده و تقریبا تمام مطالبات این مناطق با نظر موافق هیئت دولت همراه بوده است و براساس همین توجه‌ها در برنامه پنجم توسعه حدود اختیار مدیران مناطق آزاد گسترش یافته و باید از این ظرفیت استفاده کرد.


دبیر شوراى هماهنگى مناطق آزاد و ویژه اقتصادى اضافه کرد: با توجه به حمایت‌هاى صورت گرفته انتظار از عملکرد و کارکرد مدیران مناطق بسیار بالا است و همواره از آنها مى‌خواهیم جذب سرمایه‌گذاران در اولویت برنامه‌هاى خود دنبال کنند تمام وقت مدیر عامل باید صرف مذاکره با سرمایه‌گذاران شود.


رئیس سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى گفت: باید گوش به زنگ باشیم و از تغییرات جهان به نفع خودمان بهره ببریم، وقتى گردشگرى در مصر به حد قابل توجهى تنزل کرده باید درصدد باشیم تا هوشیارانه از این فرصت استفاده کنیم و با معرفى ظرفیت‌های گردشگرى کشور گردشگران را به جاذبه‌هاى تاریخى و طبیعى ایران جلب کنیم.


بقایی تصریح کرد: بحران در خاورمیانه باعث خروج بسیارى از سرمایه‌گذارى‌ها شده است مدیران عامل مناطق آزاد ایران باید با اجراى راهکارها و سیاست‌هایى این سرمایه‌هاى سرگردان را به سمت مناطق تجارى و صنعتى کشور جلب کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄    =  11