عایدی داعش از قاچاق نفت

یکی از کارگران پالایشگاه رقه در سوریه گفت، کامیون‌های حمل سوختی که نفت پالایشگاه رقه را حمل می‌کنند هم‌اکنون به دست داعش افتاده و این گروه روزانه با قاچاق این سوخت یک میلیون دلار به جیب می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از شفقنا، داعش با دارایی 2 میلیارد دلاری خود، احتمالاً ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان است و اکثر ثروت این گروه نیز از حوزه‌های نفتی سوریه و عراق که تحت کنترل دارد، تامین می‌شود. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که فروش نفت روزانه توسط این گروه یک میلیون دلار است.

این کارگر پالایشگاه رقه در ادامه گفت: داعش از تانکرهای آب برای حمل نفت استفاده می‌کند. آنها حتی از خودروهای بزرگ آتش‌نشانی هم برای حمل نفت بهره می‌برند. داعش از مسیرهای عادی استفاده می‌کند بدون آنکه هراسی از حمله داشته باشد چون این کامیون‌ها توسط نیروهای خودش حفاظت می‌شود.

وی درباره حملات آمریکا علیه داعش گفت: اگر هواپیماهای آمریکایی مواضع بیشتری از داعش را هدف قرار دهند، آنها را شکست می‌دهند. اما آمریکا تعداد کمی از مواضع داعش را هدف قرار داده که همین پایگاه‌ها هم خالی بودند. این واقعا برای آمریکا عامل شرمندگی است که نداند پالایشگاه‌های سوریه محل اصلی تجمع داعش و منبع درآمد و ثروت آن است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  52