امکان افتتاح غیر حضوری حساب در بانک پارسیان/۸۱ درصد مشتریان بانک پارسیان غیر حضوری هستند

فاطمه حجاران خبر داد

مدیر بانکداری مدرن بانک پارسیان از ایجاد امکان جدید « افتتاح غیر حضوری حساب از طریق اینترنت»خبر داد و افزود: مشتریان این بانک می توانند از طریق درگاه اینترنتی بانک پارسیان اقدام به افتتاح حساب بدون حضور در شعبه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فاطمه حجاران ،مدیر بانکداری نوین بانک پارسیان در یک نشست خبری با بیان خبر فوق افزود: افتتاح حساب غیر حضوری در بخش خدمات ویژه شعبه خانگی قابل انجام بوده و مشتریان می توانند انواع حساب های کوتاه مدت ،قرض الحسنه وبلند مدت را با امکان پیگیری وضعیت سپرده افتتاح کنند.


وی با اشاره به اینکه دریافت دفترچه حساب از هر یک ار شعب بانک پارسیان امکان پذیر است گفت: برداشت وجه مورد نیاز برای افتتاح حساب از یکی از حساب های مشتری در بانک پارسیان یا با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب یکی از ویژگی های سرویس جدید است.


وی گفت:برخی بانک ها  خدمت ثبت درخواست افتتاح حساب را ارائه می دهند ولی مشتری برای افتتاح واقعی حساب باید به  شعبه مراجعه کند اما در سرویس ارایه شده بانک پارسیان نیاز به مراجعه مشتری به شعبه حذف شده است.


وی با بیان اینکه فعلا این سرویس برای مشتریان بانک پارسیان قابل ارائه است خاطرنشان کرد: در فاز بعدی امکان افتتاح حساب غیر حضوری برای کسانی که هنوز مشتری بانک پارسیان نیستند فراهم خواهد شد و طرح این سرویس تدوین گردیده وبه زودی اجرایی خواهد شد.


وی همچنین افزود:بانک پارسیان تنها بانکی است که انتقال وجه بین بانکی از طریق اینترنت و موبایل بانک را با استفاده از بستر پایا فراهم کرده و طی دوماهی که این سرویس ارائه شده بیش از 20 هزار درخواست از این خدمت صورت گرفته است.


حجاران با بیان اینکه امروزه ارائه سرویس غیر حضوری یک الزام است خاطر نشان کرد: به علت وجود قوانین و مقررات بانکی برای شناسایی و احراز هویت برخی موانع  همچنان وجود دارد که در نتیجه حضور مشتری را در شعبه گریزناپذیر می سازد.
وی افزود: با راه اندازی امضای دیجیتال در کشور – که بانک مرکزی وعده داده تا پایان تابستان این بستر را فراهم می کند- هیچ مانعی برای ارائه سرویسهای غیر حضوری وجود نخواهد داشت.


وی افزود: البته بانک پارسیان در نبود امضای دیجیتال مکانیزم هایی را نیز برای افتتاح حساب مشتریانی که تا کنون در بانک حساب نداشته اند اندیشیده به این شکل که مشتریان بانک این افراد را معرفی و تایید کنند.


وی با اشاره به اینکه خدمات غیر حضوری برای بانک و مشتری یک معامله برد- برد است افزود: مشتری بدون صرف زمان و هزینه و با آسودگی کارهای بانکی خود را انجام می دهد و از طرف دیگر این امر باعث کاهش ازدحام در شعبه شده و در نتیجه این فرصت را برای بانک فراهم می آورد تا به جای ارائه خدمات معمول  به مشاوره های بانکی به مشتریان بپردازد در این صورت رضایتمندی مشتریان از بانک افزایش خواهد یافت.


وی افزود: در واقع افزایش سرویس های غیرحضوری خدمتی است در راستای افزایش رضایت مشتریان همچنین زمینه کاهش ترافیک شهری و کمک به حفظ محیط سبز خواهد بود.


وی درخصوص دیگر خدمات بانک پارسیان به ارتقاء سامانه موبایل بانک پارسیان اشاره کرد و افزود : در نسخه جدید بانکداری همراه پارسیان خدمات گسترش یافته که یکی از این خدمات امکان مسدود کردن کارت از سوی مشتری در صورت مفقودی یا هر اتفاق دیگر است.

 مشتریان حضوری و غیر حضوری بانک پارسیان در ده ماهه اول سال


وی در خصوص تعداد مشتریان حضوری و غیرحضوری بانک گفت: بانک پارسیان در 10 ماهه ابتدای سال جاری مجموعا 88 هزار و 329 هزار مشتری داشته که 81 درصد از این تعداد معادل 71 هزار و 379 هزار مشتری امور بانکی خود را به صورت غیر حضوری انجام داده اند و 19 درصد معادل 16 هزار و 950 هزار مشتری بانک پارسیان برای برآورده شدن نیازهای بانکی خود به شعب بانک مراجعه کرده اند.


وی در باره میزان مشتریان غیرحضوری بانک گفت: این مشتریان 4 درصد از اینترنت بانک،31 درصد از خودپرداز، 50 درصد از pos، دو درصد  موبایل بانکینگ ، 5 درصد از طریق پرداخت اینترنتی و 8 درصد نیز از تلفنبانک استفاده کرده اند.


وی افزود میزان مشتریان غیر حضوری نسبت به کل مشتریان بانک  در سالهای  88 و 87 به ترتیب 70 درصد و 31 درصد بوده که این نسبتها در واقع نشان دهنده استقبال خوب مشتریان از خدمات غیرحضوری بانک است.

 


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مهدیه بهرامی می گوید

    من درخواست افتتاح حساب غیر حضوری را دارم.

  2. فاطمه رزاق می گوید

    سلام . من تقاضای افتتاح حساب بانکی جدید به صورت غیر حضوری دارم . ضمنا درخواست تعویض کارت بانکی سوخته هم دارم .

  3. مشتری می گوید

    آخه اوشکولها اینجا جای درخواست افتتاح حسابه؟؟

  4. محمد محمدی می گوید

    من درخواست افتتاح حاب غیر حضوری رادارم باتشکر

  5. مهدی شرفی می گوید

    من درخواست افتتاح حساب غیرحضوری راداشتم(ارادمندشمامهدی شرفی از تبریز)

ارسال یک پاسخ

69  −  67  =