ضرب سکه ۵۰۰ تومانی در هفته وحدت‌

دبیرکل بانک مرکزی از استقبال مردم از سکه‌های یک گرمی عرضه شده در صد شعبه بانک ملت و صادرات خبر داد و گفت:‌ تاکنون در همین مدت کوتاه بیش از 320 هزار سکه یک گرمی به فروش رفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وی همچنین از برداشتن محدودیت عرضه دو سکه به هر نفر در صورت پایدار بودن اختلاف قیمت بین بازار و سکه‌های عرضه شده در شعب خبر داد.

سیدمحمود احمدی در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به استقبال مردم از سکه‌های یک گرمی توضیح داد: به دلیل ضرب این سکه‌ها از سوی بانک مرکزی و وجود فاکتورهای امنیتی و پلمپ بودن سکه‌ها همچنین از استاندارد بودن عیار آن‌ها استقبال بسیار مناسبی از این سکه‌ها شده است و خلاء‌ آن‌ها در بازار حس می شد.

وی این استقبال را با وجود محدودیت عرضه حداکثر دو سکه به هر نفر بسیار مناسب دانست.

دبیرکل بانک مرکزی درباره اختلاف سه تا سه هزار و 500 تومانی قیمت این سکه‌ها که در شعب عرضه می‌شوند با قیمت بازار آن‌ها عرضه می‌شود گفت:‌ البته ما صد شعبه منتخب را معرفی کرده‌ایم و این اختلاف قیمت برای ما قابل پیش بینی بود اما اگر اختلاف قیمت بین بازار و سکه‌های عرضه شده در بانک پایدار بماند محدودیت عرضه دو سکه به هر نفر را بر خواهیم داشت.

احمدی گفت: بانک مرکزی از تیر ماه آماده توزیع این سکه‌ها بود ولی به دلیل جلوگیری از احتمال بوجود آمدن بازار سیاه برای این سکه‌ها ذخیره خود را به سطح قابل قبولی افزایش داد.

به گفته وی در حال حاضر یک میلیون سکه یک گرمی آماده توزیع است و خط تولید این سکه‌ها هم به صورت شبانه روزی مشغول تولید است.

احمدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از توزیع سکه‌های یادبود 500 تومانی به مناسبت هفته وحدت خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1