پیشنهاد پیمان پولی ایران و روسیه تا سقف ۳۰۰میلیون دلار

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از پیشنهاد این گروه برای تشکیل پیمان پولی دوجانبه با روسیه تا سقف 300 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،قوامی در نشستی خبری با اشاره به سفر گروه دوستی کشورمان به روسیه و دیدار با همتایان خود افزود: این پیمان به مدت یک سال اجرایی خواهد شد.
وی گفت: میل به استقلال نقطه مشترک مسئولان دو کشور است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران و روسیه شکل گرفته است، این دو کشور می‌توانند فعالیت‌های مشترک زیادی در خنثی کردن تحریم‌ها انجام دهند.
وی گفت: به علت اهمیت تجارت فرامرزی مدلی پیشنهاد کردیم که آثار منفی تحریم‌ها را کاهش دهد.
قوامی انتقال ارز، آزادسازی ارز، مدیریت نوسانات نرخ ارز، کاهش هزینه‌های انتقال ارز و تقویت نقش ارزهای ملی در تجارت خارجی را ازجمله ویژگی‌های برقراری پیمان پولی میان ایران و روسیه برشمرد و افزود: این پیمان میان بانک مرکزی و بانک ملینیوم روسیه منعقد خواهد شد.
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: اکنون  47 پیمان پولی میان 32 کشور منعقد شده که آخرین آن پیمان پولی میان چین و سوئیس بوده است.
قوامی افزود: با توجه به تجربیات جهانی مقدمات پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه نیز فراهم شده است و در صدد هستیم زمینه استفاده همزمان از دو پول ملی ایران و روسیه را برای تسویه حساب تجارت‌های خارجی فراهم کنیم.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  81