داعش معادلات آمریکا و ترکیه را بر هم زد

کارشناسان بر این باورند که اگر اردوغان به ماجراجویی‌های خود در منطقه ادامه دهد، در اولین بن بست با سه قدرت روسیه، ایران و سوریه مواجه می‌شود. دولت آنکارا به زودی با بر هم خوردن معادلات و جایگزین‌های جدید در منطقه ضربه مهلکی خواهد خورد.ستند و مابقی تنها ابزارها و راهکارهایی به شمار می‌روند که قابل تغییر و تبدیل‌شان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: سایت العهد لبنان در تحلیلی با عنوان "داعش و بر هم خوردن معادلات آمریکا و ترکیه" به قلم لؤی توفیق حسن، با نقل جمله‌ای از وینستون چرچیل نوشت: گلف بازی است که هدف از آن انداختن توپی کوچک در یک سوراخ کوچک با وسایلی است که اصلا برای این کار طراحی نشده‌اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. امین می گوید

    ترکیه عضو ناتو هست و تا وقتی ناتو با داعش درگیر نشده ترکیه نمیتونه سرخود باهاشون درگیر شه. بنابر این تنها کاری که دولت ترکیه می تونه تو این برهه انجام بده اینه که مرزش رو با عراق و سوریه تقویت و کنترل کنه.
    دوستانی که انتظار دارن ترکیه قراردادهای بین المللی و قرارداد داخلی اعضای ناتو رو یکجانبه و اونم به خاطر چند تروریست کرد و داعشی فسخ کنه انتظار بیجا دارن. این مسئله ارزش اینو نداره که ناتو به خاطرش جنگ به راه بندازه. مخصوصا که مردم عادی از کوبانی خارج شدن و فقط تروریستها هستند که با هم درگیرن. بنابراین خطر نسل کشی و کشتار مردم غیرنظامی هم در بین نیست.

ارسال یک پاسخ

  +  74  =  78