میزان تسهیلات بخش کشاورزی بازنگری می‌شود

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه 40 هزار میلیارد ریال برای حمایت از کشت پاییزه اختصاص یافته است، گفت: با بازنگری جدیدی که در هزینه واحد‌های کشاورزی انجام می‌شود احتمال افزایش میزان تسهیلات وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد طالبی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه با آغاز کشت پاییزه و فصل زراعی جدید برنامه بانک کشاورزی برای حمایت از کشاورزان چیست؟ گفت: 4 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای ارائه تسهیلات به کشاورزان و بیشتر برای تامین نهاده و بذر مورد نیازشان در شهریور ماه ابلاغ شد و در همه استان‌ها در حال پرداخت است.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد احتمالا تغییراتی در هزینه‌های کشاورزان نسبت به سالهای قبل وجود داشته باشد بنابراین دستور بررسی مجدد هزینه واحد را مطرح کردیم تا در صورت تایید در میزان تسهیلات پرداختی به کشاورزان بازنگری شود.

وی افزود: در حال حاضر هزینه واحد بخش کشاورزی در حال بازنگری است و در صورت نهایی شدن میزان هزینه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا با ابلاغیه جدید وام کشاورزان را پرداخت کنند.

طالبی در پاسخ به اینکه آیا در صورت افزایش هزینه واحد میزان تسهیلات پرداختی هم افزایش می‌یابد؟ گفت: قطعا همین‌طور است و به ازای هر گونه افزایش هزینه واحد، افزایش در تسهیلات نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این تسهیلات به صورت سرمایه در گردش است و با نرخ 17 درصد پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگا فارس پیش از این شورای پول واعتبار نرخ تسهیلات همه بانک‌ها را 22 درصد اعلام کرد که با بازنگری مجدد بخش کشاورزی مستثنی شد و نرخ تسهیلات این بخش به 17 درصد تنزیل کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6