کنایه موسوی لاری به سیداحمد خاتمی

عبدالواحد موسوی لاری در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جریان اصلاحات درانتخابات مجلس خبرگان برنامه‌ای دارد ؟
حتما گروه‌های مختلف برای انتخابات مجلس خبرگان برنامه‌ای دارند ولی من شخصا معتقد هستم که جریان اصلاحات باید متمرکز بر رقابت واقعی در عرصه انتخابات مجلس شود چون انتخابات مجلس به صورت گسترده در سراسر کشور برگزار می‌شود و کاندیدای مختلف می‌آیند و میدان مانور بیشتری دارند. تاثیرگذاری مجلس در اداره کشور بسیار زیاد است بنابراین پیش بینی‌ام این است که جریان اصلاحات در این بخش فعال باشد ولی حوزه مجلس خبرگان ضرورت اینکه اصلاح‌طلبان تمام ظرفیتشان را آنجا بگذارند کمی نیاز به تامل و تفکر دارد.
چرا ؟
شرایطش فرق می‌کند شما می‌دانید در کرمان همین دوره قبلی بود یا دوره قبلش همه کاندیداها وارد میدان شدند ولی هیچ کس به مجلس خبرگان راه نیافت و تنها شخصی که راه پیدا کرد از حوزه سمنان بود که‌آن هم به دلیل اینکه منبر داشت، نماینده مردم کرمان در خبرگان شد.(اشاره موسوی لاری به سیداحمد خاتمی است)

آیا این نظر شخصی شماست یا نظر مجمع روحانیون؟
نظر شخصی است.
نظر مجمع روحانیون چیست ؟
مجمع هنوز درباره انتخابات مجلس و خبرگان بحثی نکرده است.

فکر می‌کنید آقای احمدی‌نژاد ورود پیدا کند ؟
آقای احمدی‌نژادی که ما می‌شناسیم و شما می‌شناسید به‌شدت دنبال این است که در هر زمانی به هر شکلی مطرح باشد. احمدی‌نژاد برای مطرح شدن مرزی قائل نیست حتما دلش می‌خواهد بیاید حضور پیدا بکند اما اینکه آیا مردم با این کارنامه 8 ساله به احمدی‌نژاد گرایش پیدا می‌کنند بحث دیگری است. واقعا تردید دارم مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. به دلیل اینکه مردم در خرداد 92 بخش عمده حضورشان برمی‌گردد به مدیریت دوران احمدی‌نژاد.

به تازگی شاهد بودیم که آقای محمد هاشمی از کارگزاران استعفا دادند. با توجه به سابقه حضور طولانی شما در مجمع روحانیون این استعفا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
طبیعی است. آقای هاشمی هم به این موضوع اشاره کرده با نیروهای جدیدی که آمدند نمی‌تواند کار بکند. دیگر تجربه‌اش هم حکم می‌کند خیلی در فضای سیاسی و رسانه‌ای نباشد پس کنار کشیدن خیلی عادی است. افراد دیگری در گذشته بودند که حالا نیستند این برای هر حزبی امرطبیعی است. خودش هم صادقانه آمد گفت بالاخره کارگزاران با این نیروهای جدید که آمدند شکل یک جبهه پیدا کرده و من احساس می‌کنم که با این شرایط جدید همخوانی ندارم به همین دلیل کناره‌گیری کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  +    =  81