اسید پاشی به روح ایرانی ها!

علی ولی زاده در روزنامه خراسان نوشت: در روزهای گذشته خبر اسیدپاشی در اصفهان در صدر اخبار اجتماعی قرار گرفت. حادثه اسیدپاشی از اخبار تلخی بود که مردم و مسئولان درباره آن با هم نظر مشترکی داشتند و دارند و اتفاق نظر دارند که نفس حرکت اقدامی زشت، غیرانسانی و غیرشرعی است و باید اسیدپاش دستگیر و به اشد مجازات محکوم شود.

علی ولی زاده در روزنامه خراسان نوشت:

در روزهای گذشته خبر اسیدپاشی در اصفهان در صدر اخبار اجتماعی قرار گرفت. حادثه اسیدپاشی از اخبار تلخی بود که مردم و مسئولان درباره آن با هم نظر مشترکی داشتند و دارند و اتفاق نظر دارند که نفس حرکت اقدامی زشت، غیرانسانی و غیرشرعی است و باید اسیدپاش دستگیر و به اشد مجازات محکوم شود.

تا امروز صبح گروه، جریان و فردی از این اقدام حمایت نکرده و همه اظهار تنفر کرده اند و از سویی دستگاه های مسئول نیز ضمن محکومیت این کار وعده دادند در اسرع وقت مرتکب یا مرتکبان را به اشد مجازات محکوم کنند، اما در روزهای اخیر تحرکاتی دیده می شود که باید گفت به نوعی کمک به اسیدپاش هاست و اقدامی بدتر یا مشابه اسیدپاشان است.این اقدام از سوی افرادی است که به نام دفاع از حق کسانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفتند در صف مدافعان برخورد با اسیدپاش ها متمسک به دروغ و شایعات شده اند.

دروغ ها و شایعاتی که تأثیر آن ها به مراتب از اقدامات 4 مورد اسیدپاشی در اصفهان بیشتر است، به گونه ای که آن ها می خواهند وانمود کنند که اسیدپاشی تنها در اصفهان نبوده و در جاهای دیگر نیز وجود داشته و دارد. در همین راستا گاه از اسیدپاشی در تهران، شیراز و مشهد و… می گویند این در حالی است که خود آن ها می دانند که چنین چیزی نیست.

برای نمونه خبری را در خصوص اسیدپاشی در مشهد به نقل از روزنامه خراسان در برخی شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند. این در حالی است که خبر یاد شده در 30 آبان 90 یعنی 3 سال قبل در روزنامه چاپ شده و حتی در خبر منتشره توسط همان شبکه ها تاریخ درج آن پاک نشده است. گویا فراموش کرده اند تاریخ آن را پاک کنند یا این که مطمئن بودند که خبر آنقدر هیجان دارد که خواننده به تاریخ آن اعتنا نکند. ضمن این که روزی که این مسئله رو شد به مخاطب بگویند ما خبر را بدون دست کاری در اختیار شما گذاشتیم ولی شما به تاریخ آن توجه نکردید.

بالاخره وجود این خبر نشان می دهد که برخی در قالب دفاع از قربانیان به شایعاتی دست می زنند که عمق آن از حرکت انجام شده در اصفهان به مراتب فراتر است و ایجاد استرس اسیدپاشی را در سطح کشور تداعی می کند. به نظر می رسد برخی اصرار دارند به روح مردم اسید بپاشند و به نوعی این استرس را گسترش دهند. از پخش خبر سال 90 تا شوخی کثیف پاشیدن آب روی زنان و دختران همه و همه نشان می دهد که در این شرایط هوشیاری مردم و مسئولان لازم است تا برخی نتوانند به بهانه یک واقعیت استرس یاد شده را تحمیل کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄    =  14