عوارض مصرف زیاد استامینوفن را بخوانید

استامینوفن ازداروهایی است که مصرف آن به صورت خودسرانه در بین مردم جا افتاده است و افراد برای هر نوع دردی از این دارو به عنوان ‏مسکن استفاده می‌کنند. این در حالی است که با کنار گذاشتن این دارو، با روش‌های سنتی، می‌توان درمان را ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، استامینوفن برای اینکه قابلیت جذب در بدن را داشته باشد در کبد متابولیزه می‌شود به همین علت مصرف زیاد این دارو به کبد، فشار می‌آورد.

یک داروساز با اشاره به بی‌توجهی مردم به عوارض مصرف خودسرانه استامینوفن گفت: مصرف زیاد این دارو به کبد صدمه می‌زند.

به گزارش ایلنا از سازمان بسیج جامعه پزشکی «محمد جواد میانداری» داروساز و عضو بسیج جامعه پزشکی در این زمینه گفت: استامینوفن برای اینکه قابلیت جذب در بدن را داشته باشد در کبد متابولیزه می‌شود به همین علت مصرف زیاد این دارو به کبد، فشار می‌آورد.

وی گفت: ‏ استامینوفن ازداروهایی است که مصرف آن به صورت خودسرانه در بین مردم جا افتاده است و افراد برای هر نوع دردی از این دارو به عنوان ‏مسکن استفاده می‌کنند. این در حالی است که با کنار گذاشتن این دارو، با روش‌های سنتی، می‌توان درمان را ادامه داد.

وی افزود: به عنوان مثال برای کاهش تب، ابتدا از پاشویه می‌توان استفاده کرد. همچنین برای التهاب گلو که بر اثرنوعی ویروس ایجاد می‌‏شود با غره غره کردن یا با مخلوط عسل، آب لیمو و آب ولرم می‌توان مداوا کرد.

عضوبسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: اساتید داروسازی و دانشکده‌های داروسازی اطلاعات مردم را در خصوص نحوهٔ ‏مصرف خود سرانه دارو‌ها افزایش دهند تا مردم متوجه شوند که چه سمومی از طریق مصرف خودسرانه دارو‌ها به بدن ‏وارد می‌شود‎. ‎

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6