هند پول نفت ایران را از طریق روسیه پرداخت می‌کند

منابع آگاه هند اعلام کردند بر اساس توافق هند و روسیه قرار است هند پول نفت ایران را به روسیه پرداخت کند و دولت روسیه ریسک انتقال پول به ایران را خواهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  تسنیم به نقل از ایندین اکسپرس، بر اساس یک مکانیزم سواپ نفتی جدید، هند پول نفت ایران را به روسیه پرداخت خواهد کرد و دولت روسیه ریسک انتقال پول به ایران را خواهد پذیرفت.

هند به عنوان راهی برای دور زدن تحریم های بین المللی علیه ایران، احتمالا از روسیه به عنوان یک واسطه برای پرداخت پول نفت ایران استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در این مکانیزم سواپ نفتی جدید، هند پول نفت ایران را به روسیه پرداخت خواهد کرد و دولت روسیه ریسک انتقال پول به ایران را خواهد پذیرفت.

این روزنامه هندی به نقل از منابع آگاه نوشت، این ترتیبات می تواند بخشی از یک بسته قراردادی در بخش های دفاعی و انرژی باشد. در حال حاضر، پالایشگاه های هندی پول نفت ایران را به یک حساب روپیه نزد بانک یو سی او واریز می کنند و سپس ایران این پول را در تراکنش های انجام شده به سایر ارزها از طریق رزرو بانک هند به کار می گیرد. پالایشگاه های هندی حدود 6 میلیارد دلار به ایران بدهی دارند.

موافقتنامه پرداخت پول نفت ایران بخشی از یک سند گسترده تر اقتصادی است که در زمان سفر ولادیمیر پوتین به هند در ماه دسامبر اعلام خواهد شد. این روزنامه هندی به نقل از یک مقام آگاه نوشت، «دو طرف در حال کار بر روی سندی هستند که در جریان نشستی با موضوع امنیت انرژی اعلام خواهد شد…این توافق 3 حوزه اصلی را شامل خواهد بود: خط لوله گازی، خط لوله نفتی و مهمتر از همه رساندن نفت خام ایران به هند از طریق روسیه.»

روسیه در تلاش است تا ایران را از انزوای اقتصادی خارج سازد. در ماه اوت، تهران و مسکو یک قرارداد نفت در برابر کالا به امضا رساندند که همکاری های اقتصادی دو کشور را توسعه می دهد و به روسیه اجازه می دهد روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند و در مقابل به این کشور تجهیزات و کالا صادر نماید. بر اساس این توافق، روسیه حق خواهد داشت نفت خریداری شده از ایران را مجددا به فروش برساند، اما این طرح احتمالا با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت تضعیف خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  2