گزارش کامل از اوضاع فعلی داعش در عراق

نیروهای امنیتی عراقی توانستند به شهرستان بیجی حمله کرده و تلفات سنگینی را به تروریست‌های داعش وارد کنند. آن‌ها همچنین توانستند امنیت را در مسیر بغداد – کرکوک و سامرا- تکریت برقرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: یک منبع امنیتی عالی‌رتبه عراقی در مصاحبه با روزنامه الصباح عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی توانستند امنیت را در مسیر بغداد – کرکوک به صورت کامل برقرار سازند.

وی افزود: نیروهای امنیتی هم‌چنین توانستند مسیر سامرا- تکریت را امن کنند که این پیروزی‌ها بدون حمایت نیروهای ائتلاف رقم خورد.

یورش نیروهای عراقی به بیجی

در همین حال، یک مقام امنیتی مسئول در عملیات صلاح‌الدین عنوان داشت: نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی یورش به شهرستان بیجی را آغاز کرده‌اند و این نیروها حضور خود را در روستای البوطعمه تقویت کردند تا وارد شهرستان بیجی شوند.

100 تروریست تسلیم شدند

از سوی دیگر، ثامر ذیبان، رییس کمیسیون امنیت مناطق شمال بابل اعلام کرد: پس از اینکه افراد مسلح از حدود چهار ماه قبل در شهر جرف الصخر، تحت محاصره قرار گرفته بودند، بیش از 100 تن از آن‌ها در دو منطقه العبد ویس و الحجیر در جرف‌الصخر خود را تسلیم نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی کردند.

ذیبان عنوان داشت: در میان این 100 تن، رهبرانی در القاعده حضور دارند که در عملیات تروریستی در سال‌های 2003 تا 2005 مشارکت داشتند که در میان این افراد داود سلمان الفیحان و عارف الجنابی هستند که به ابو مصعب زرقاوی، رهبر سابق القاعده در عراق بسیار نزدیک بوده‌اند.

آغاز عملیات پاکسازی جرف الصخر

در همین حال، یک منبع امنیتی آگاه در مصاحبه با سومریه‌نیوز گفت: عملیات نظامی گسترده‌ای روز چهارشنبه با همکاری نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی برای پاکسازی جرف‌الصخر از تروریست‌های داعشی آغاز شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این عملیات در مساحتی به حدود 200 کیلومتر مربع انجام می‌شود و این مساحت سراسر جرف‌الصخر و مناطق اطراف آن را در برمی‌گیرد.

از سوی دیگر، کاظم الفهدوای، رییس پلیس الانبار عنوان داشت: اوضاع امنیتی در الرمادی و شهر عامریه در فلوجه به صورت کامل امن است و نیروهای امنیتی زمام امور را در این مناطق در دست دارند.

وی همچنین اعلام کرد: عقب‌نشینی نیروهای نظامی ما از منطقه البکر در شهرستان هیت با هدف سازماندهی مجدد نیروها برای از بین بردن گروه‌های تروریستی صورت گرفت.

روستایی در هیت در تصرف داعش

در همین حال، گروه تروریستی داعش روستای الزویه در شهرستان هیت در غرب الرمادی را تحت تصرف خود درآورد که این اقدام در پی عقب‌نشینی عشایر البونمر از این روستا صورت گرفت.

در همین راستا، یک منبع نظامی عراقی در مصاحبه با اسکای نیوز، اعلام کرد که داعش دست به حمله جدیدی به عامریه فلوجه زده است.

داعش بهای سنگینی را به دلیل اقداماتش در نینوا می‌پردازد

از سوی دیگر، اسامه نجیفی، معاون رییس‌جمهوری عراق صبح امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی عنوان داشت: گروه تروریستی داعش و کسانی که با آن همکاری کرده‌اند، به دلیل جنایت‌های خود در حق مردم نینوا بهای سنگینی خواهند پرداخت.

این مقام عراقی با بیان اینکه اولین مبارز در عملیات آزادسازی استان نینوا خواهد بود، تاکید کرد: آزادسازی نینوا از حمایت کامل تسلیحاتی برخوردار خواهد بود.

العبادی به کربلا رفت

در همین حال، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز وارد استان کربلا شد و به محض ورود خود به این استان، با عقیل الطریحی، استان دار کربلا دیدار کرد.

یک منبع در استان کربلا در مصاحبه با پایگاه خبری المسله عنوان داشت: احتمالا در این دیدار طرح امنیتی در کربلا در روزهای عاشورا و همچنین اوضاع کلی در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

هزینه عملیات اسپانیا در عراق 35 میلیون یورو خواهد بود

همزمان پدرو مورینس، وزیر دفاع اسپانیا با بیان اینکه ماموریت کشورش در عراق برای از بین بردن داعش 35 میلیون یورو هزینه خواهد داشت، تأکید کرد که 300 سرباز در اواخر سال جاری وارد عراق می‌شوند.

وی افزود: داعش دشمنی است که به هیچ‌وجه ضعیف نیست، به همین دلیل باید یک روش استراتژیک را برای از بین بردن آن در پیش گرفت.

حملات جنگنده‌های فرانسوی‌ به مواضع داعش

همزمان جنگنده‌های فرانسوی دست به حملاتی به مواضع داعش در موصل زدند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی چهار حمله را به مواضع داعش در موصل واقع در شمال عراق ترتیب دادند و خودروی آن‌ها را منهدم ساختند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رافائل، پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی ارتش عراق به عمل آورده و عملیات شناسایی انجام داده‌اند که حدود سه ساعت به طول انجامید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −  22  =