مدیرعامل بانک شهر در کمیسیون شوراها

در جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مدیرعامل بانک شهر حضور یافته و درباره عملکرد این بانک توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دخیل عباس زارع زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها گفت: به دلیل اینکه تعداد سوالات کم بود، وزیر کشور در جلسه کمیسیون حضور نیافت و مقرر شد تا در زمان دیگری به سوالات نمایندگان رسیدگی شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها با اشاره به حضور مدیرعامل بانک شهر در کمیسیون گفت: مدیرعامل بانک شهر درخصوص کارکرد بانک مذکور و توسعه کاری آن و همچنین نحوه عملکرد بانک در طرح‌های عمرانی تهران و شهرستان‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز موضوع سفرهای استانی کمیسیون نیز مطرح شد و مقرر شد از هر سه هفته کاری یک سفر به استان‌ها داشته و مشکلات شهری و مسائل مرتبط با این کمیسیون را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهیم.

خجسته:دستگاه‌های نظارتی در مقابله با فساد عملکرد قابل قبولی ندارند

همچنین رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نیز در حاشیه جلسه امروز کمیسیون با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی در مقابله با فساد عملکرد قابل قبولی ندارند، گفت: نزدیک به بیست دستگاه نظارتی با کارکردهای متفاوت در برنامه و ماموریت‌ها در کشور وجود دارند که متاسفانه خروجی و اثربخشی آن‌ها در این قسمت به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی اتمام حجتی برای تمام دستگاه‌هاست تا در برابر این کجی‌ها سکوت نکنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، ولایت پذیری و تبعیت محض از ولی فقیه زمان را از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت ا… مهدوی کنی برشمرد و گفت: تبعیت از ولایت فقیه یعنی اطاعت قلبی و کامل از فرمایشات معظم له و مرحوم حضرت آیت ا… مهدوی کنی نمونه بارز و مصداق عینی این ولایت پذیری بودند.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در برخورد با مظاهر فساد اداری مالی و نقش دستگاه‌های نظارتی در آن گفت: نزدیک به بیست دستگاه نظارتی با کارکردهای متفاوت در برنامه و ماموریت‌ها در کشور وجود دارند که متاسفانه خروجی و اثربخشی آن‌ها در این قسمت به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

خجسته، خود نظارتی و توجه به تذهیب نفس را از ارکان بسیار مهم در سالم سازی فضای اداری و اقتصادی کشور ارزیابی کرده و گفت: برای مبارزه با فساد باید اول از خودمان شروع کنیم و تذهیب نفس و رعایت تقوای الهی، اولین گام برای ورود در عرصه مبارزه با فساد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تحقیق و تفحصی که اخیرا از بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام گرفته است گفت: در این تحقیق و تفحص نه تنها به استثناء چند دستگاه، همکاری و همراهی مناسبی نشد،‌ بلکه متاسفانه سنگ اندازی‌های بسیاری نیز از سوی برخی دستگاه‌های نظارتی شاهد بودیم که گزارش موضوع در صحن علنی قرائت خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورافزود: در این راستا علاوه بر عدم همکاری، فشارهای غیر قانونی و غیر منطقی زیادی نیز از سوی یکی از دستگاه‌های نظارتی بر کارشناسان هیات تحقیق و تفحص وارد شد که گزارش امر به همراه مستندات موجود تقدیم قوه قضائیه و سایر نهاد‌های مسئول خواهد شد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =