توقف اندروید نقره‌ای

تجربه نقره‌ای اندروید که قرار بود نسل جدیدی از تولیدات باکیفیت بالا از نوع سیستم‌عامل اندروید برای گوگل باشد رو به پایان است. در این تجربه قرار بود کاربران بتوانند از نوعی اندروید خالص مبتنی بر سخت‌افزارهای قدرتمند استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد تجربه نقره‌ای اندروید که قرار بود نسل جدیدی از تولیدات باکیفیت بالا از نوع سیستم‌عامل اندروید برای گوگل باشد رو به پایان است. در این تجربه قرار بود کاربران بتوانند از نوعی اندروید خالص مبتنی بر سخت‌افزارهای قدرتمند استفاده کنند.
هرچند پس از انتشار این اخبار غول جست‌وجوی گوگل هرگز این برنامه را تایید نکرد، اما شنیده‌ها و گزارش‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد تلفن هوشمند و تبلت نکسوس و همین‌طور سایر محصولاتی که تحت عنوان Google Play Edition ارائه می‌شدند قرار بود با اندروید سیلور جایگزین شوند و حتی برخی بر این باور بودند که نکسوس 6 اولین قربانی این ایده خواهد بود. حالا شایعات به واقعیت نزدیک شده‌اند و تقریبا مشخص شده که گوگل تا اطلاع ثانوی تصمیم به تعویق انداختن پروژه نقره‌ای اندروید گرفته است و این موضوع پس از برگزاری کنفرانس I/O در سال 2014 که طی آن اعلام شد تمایلی به متوقف کردن یا تغییر برند دادن خط تولید نکسوس ندارد، بیش از پیش تایید شد. حالا سایت
Re/code گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد گوگل در واقع تلاش می‌کند تا سایر تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی را به عنوان بخشی از پروژه اندروید سیلور با خود همراه کند. برند یاد شده از کمپانی‌های مذکور خواسته است دست از ساختن‌های سفارشی اکوسیستم اندروید و محصولات مبتنی بر آن بکشد و آنها را براساس یک استاندارد واحد ارائه کنند. با این حال تاکنون این شرکت‌ها دیدگاه یکسانی با گوگل نداشته و حاضر به همکاری نشده‌اند.
هدف اصلی این پروژه توسط برترین جست‌وجوگر جهان، متوقف کردن سفارشی‌سازی اندروید روی محصولات گوناگون به‌منظور آسان کردن کار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای این ابزارها بوده است. گزارش Re/code نشان می‌دهد که کمپانی‌های مختلف بر این باور هستند که سفارشی‌سازی‌هایی که روی گجت‌های اندرویدی انجام می‌دهند بخشی از شناسه برندشان محسوب می‌شود و به همین علت حاضر نیستند از این کار دست بکشند.
از همین رو معاون ارشد بخش مهندسی گوگل Hiroshi Lockheimer حاضر نشد در مصاحبه اخیرش با رسانه‌ها در مورد شایعات پیرامون اندروید سیلور توضیحی ارائه کند ولی تاکید کرد محصولات مبتنی بر برند نکسوس با قدرت در بازار حضور خواهند داشت و آینده آنها روشن و واضح است.
همچنین گوگل در مورد پلت‌فرم اندرویدش که مبتنی بر ساعت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند هستند به سایر کمپانی‌های تولیدکننده هیچ‌گونه اجازه سفارشی‌سازی نداده است، هرچند وعده داده شده این امکان در آینده فراهم خواهد شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  12  =