پدر و دخترهای مشهور و محبوب ایرانی

در ورزش دنیا مرسوم است که پسران ورزشکاران بزرگ، راه پدر را در پیش بگیرند و البته اغلب آنها هم ناموفق می شوند! حداقل این است که به اندازه پدرهایشان موفقیت کسب نمی کنند و زیر سایه آنها باقی می مانند. پسران فرانتس بکن باوئر، هری ردنپ، سرگئی بوبکا و اسکاتی پیپن از جمله افرادی اند که سعی کردند همچون پدران خویش در عرصه ورزش موفق شوند اما هرگز به اندازه 20 درصد پدرهای شان هم موفقیت ورزشی کسب نکرده و ترجیح دادند سراغ زندگی بروند و بی خیال ورزش شوند!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این اتفاق در ورزش ما هم رخ داده است. از آتیلا حجازی گرفته تا محمد پروین، علی محمدخانی، بهتاش فریبا، میثاقیان، آرش نوآموز و … همه این نفرات فوتبالیست های خوبی بودند و حتی بعضی از آنها به تیم ملی هم رسیدند اما هیچ کدام نتوانستند به چهره هایی بزرگ و تاثیرگذار در فوتبال ما بدل شوند.

شاید به جرأت بتوان گفت تنها پسرانی که توانستند همچون پدران خویش در ورزش ما مطرح شده و بدرخشند، ایرج دانایی فرد (پسر مرحوم علی دانایی فرد)، برادران خادم (فرزندان محمد خادم) و محمد علی محمدیان (فرزند عسگری محمدیان) بوده اند که توانستند به جام جهانی فوتبال برسند یا در رقابت های المپیک و جهانی کشتی آزاد مدال کسب کنند.

اما وقتی در مورد فرزندان ورزشکاران حرف می زنیم، نباید تمام ذهن خود را معطوف به پسران آنها کنیم چون بعضی از این افتخارآفرینان، دخترانی بسیار موفق و سختکوش دارند که در عرصه ورزش کشورمان برای خودشان نامی دست و پا کرده اند.جلوس بر روی نیمکت تیم ملی افرادی که بدون شک با تشویق پدر و مادر مدارج ترقی را پیموده و در رشته پدر یا رشته ای دیگر موفقیت کسب کرده اند.

این دختران گاهی اوقات تا حد موفقیت در مسابقات آسیایی هم بالا رفته و به پیکارهای جهانی نیز رسیده اند. به همین خاطر در این شماره سراغ دختران ورزشکاران مشهور رفتیم تا ببینیم از میان آنها چند نفر در عرصه های مختلف ورزشی به موفقیت های فراوان و قابل ملاحظه ای دست پیدا کرده اند.

کاپیتان تیم ملی در راه پدر

در دهه شصت تیم اکباتان سنگربانی مودب و جسور داشت به نام «اسماعیل اردلان»؛ گلری که انصافا نمایش های خوبی ارائه می کرد و هنوز بازی فوق العاده اش مقابل پرسپولیس در سال 1364 را فراموش نکرده ایم.

ارسلان دچار بدشانسی شد و در عین حال همدوره شدن با گلرهایی چون مرحوم ناصر حجازی، کریم بوستانی، بهروز سلطانی و حافظ طاحونی مجال حضور در تیم ملی را به او نداد. به همین خاطر پس از پایان دوران بازیگری، به مربیگری پرداخت و البته در عرصه رسانه ای کشور هم فعالیت داشت. (او سال ها مدیر قسمت آگهی های روزنامه ابرار ورزشی بود.)

اسماعیل اردلان در دهه هفتاد به جرگه مربیان پیوست و به عنوان دستیار فرهاد کاظمی در چند تیم همراه با او کار کرد. او سابقه همکاری با علی اصغر مدیرروستا و مهدی تارتار را هم داشته و هم اکنون مربی دروازه بانان تیم پدیده مشهد است اما نکته جالب توجه ادامه داده راه او توسط دخترش بوده؛ دختری با روحیه بالا و تلاشی خستگی ناپذیر که راه پدر را تمام و کمال ادامه داد و به تیم ملی هم رسید.
 

دختران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  18