کناره گیری رسول اف از دبیرکلی اکوبیگ

یک منبع آگاه خبر داد:

به گفته یک منبع آگاه، دکتر جلال رسول اف مدیرعامل بانک آینده عنوان کرده است که بعد از ایکوبیگ دوم از دبیرکلی این همایش کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس گفته این منبع آگاه مدیرعامل بانک آینده علت کناره گیری خود از دبیرکلی همایش ایکوبیک(صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی) را مشغله زیاد عنوان کرده است. البته وی بعد از برگزاری همایش دوم از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

بنابر این گزارش دومین همایش ایکوبیگ، روزهای 29 و 30 مهرماه در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت به نشانی بلوار دهکده( بلوار غربی مجموعه ورزشی آزادی و نرسیده به هتل المپیک)  برگزار می شود.

بخشی از گفتگوی دکتر رسول اف در اکوبیگ اول

مدیر عامل بانک تات(بانک آینده کنونی) و دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی که در تاریخ 12و 13 تیرماه 90 در مرکز همایش‏های سازمان صدا و سیمابرگزار شد در خصوص اهداف برگزاری این سلسله کنفرانس‌ها گفت:به‌طور کلی اقتصاد کشور ما برپایه نظام پولی پایه‌ریزی گردیده و بانک‌ها به‌عنوان مهم‌ترین نهاد بازار پول، دارای نقش و اهمیت فراوان در اقتصاد و بالمآل توسعه کشور می‌باشند. حجم بازار پول در ایران حدود سه برابر بازار سرمایه بوده و بیش از 90 درصد نقدینگی کشور در بانک‌ها جابه‌جا می‌گردد؛ لذا لزوم تفکر علمی و درآمیختن نتایج پژوهش و مطالعات و بهره‌برداری از تجارب داخلی و دیگر کشور‌ها در زمینه‌های مختلف، می‌تواند به طی مسیر علمی بانک‌ها در ایران، کمک نماید.

لذا، این کنفرانس با اهداف بلند مدت ایجاد یک تعامل بین‌المللی پایدار و فزاینده بین بانک‌ها و مؤسسات مالی غیر بانکی و خلق یک ارتباط هم‌افزا در جهت بالندگی صنعت بانکداری ایران و مهم‌تر، ارزش‌آفرینی برای سهامداران و مجموعه ذینفعان بانک‌ها از یک طرف و کمک به توسعه تحول در نظام بانکی و مالی کشور با توجه به شرایط، دستآورد‌ها و چالش‌های اقتصاد جهانی و ملی از سوی دیگر، پایه‌ریزی گردید.

درباره تعدد همایش ها
وی درپاسخ به این سوال که در سال دو همایش مهم در حوزه بانکی برگزار می‌گردد، (البته همان سال همایش سومی نیز بانک مرکزی در دستور کار قرار داد  و اولین دوره همایش بانکداری الکترونیک را اجرا کرد) آیا این‌ها کافی نیستند؟ می گوید:

همان‌گونه که می‌فرمائید سالانه، کنفرانس پولی و ارزی با همّت پژوهشکده پولی و بانکی بـانک مـرکـزی و سمـینار بـانکـداری اسـلامی بـا تـلاش مـؤسسه عالی آموزش بانکداری بانک مرکزی در اردیبهشت و شهریور ماه هر سال برگزار می‌گردد. قاعدتاً اهداف این دو کنفرانس و سمینار، بیشتر بر موضوعات کاملاً کاربردی نظام بانکی تکیه دارد و به‌هرحال هر دو برگزارکننده، نهادهای دولتی و وابسته به دولت می‌باشند؛ ضمن این‌که در هر دو رویداد، بسیاری از مسائل و مشکلات برای مطالعه و بحث و تبادل نظر روی میز باقی می‌ماند که بالاخره باید در جائی بررسی شود.

کنفرانس بانکداری و اقتصاد جهانی با اهداف گفته شده، اولاً توسط یک نهاد خصوصی برگزار می‌گردد و این، کمک می‌کند تا هم در سطح داخلی و هم در سطح جهانی، نشان داده شود که نهادهای خصوصی ایران هم به حدی از بلوغ سازمانی رسیده‌انـد کـه مـی‌تـوانند حـول ایـن گـونـه مسائـل که در واقع نـوعی پـاسخ‌گـوئی به مسئولیت‌های اجتماعی یک بنگاه است؛ تمرکز نمایند و ثانیاً این کنفرانس قرار است به مسائل عمومی‌تر و مشترک و تاحدودی گسترده‌تر صنعت بانکداری، بپردازد.

البته فرض ما بر این است که این کنفرانس دو سال یکبار برگزار شود ولی چنانچه بررسی ما و استقبال مخاطبین کنفرانس، نشان دهد که ظرفیت این کنفرانس در حد یکساله هم می‌باشد؛ حتماً این‌کار را انجام خواهیم داد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6