گزارش بانک مرکزی از قیمت مواد غذایی

بانک مرکزی، قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را اعلام کرد که براساس آن، قیمت میوه‌های تازه و حبوبات افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک مرکزی، قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را اعلام کرد که براساس آن، قیمت میوه‌های تازه و حبوبات افزایش یافته است.

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 12 / 10 / 1393 را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ دو گروه کالایی افزایش و 5 گروه کالایی کاهش یافته و نرخ 4 گروه مواد غذایی ثابت مانده است.

لبنیات

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغیییر بود. بهای تخم مرغ معادل 0.7 درصد کاهش یافت و شانه ای 85000 الی 107000 ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت تمام اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب بهای تمام اقلام بین 0.1 درصد تا 1.2 درصد افزایش داشت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و انگور عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمز و زرد تخم لبنان هر یک معادل 0.7 درصد و پرتقال درجه یک 4.6 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 19.5 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی بدون تغییر بود. بهای سایر اقلام این گروه بین 0.6 درصد تا 5.2 درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 0.2 درصد و گوشت مرغ 1.9 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر و روغن نباتین مایع ثابت بود. قیمت چای خارجی معادل 0.4 درصد و روغن نباتی جامد 0.1 درصد کاهش داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  5