احتمال بررسی دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها در جلسه این هفته شورا/ کارمزد قطعی است

دبیرکل بانک مرکزی خبر داد؛

دبیرکل بانک مرکزی از احتمال بررسی طرح دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی در جلسه هفته جاری شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها قطعی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمود احمدی در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با زمان بررسی دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی در شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها در دستور جلسه شورای پول و اعتبار است و طبق زمان بندی شورا این طرح را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

وی درباره زمان بررسی این طرح در شورای پول و اعتبار گفت: معمولاً چندین طرح در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار می‌گیرد و همین روال باعث می‌شود که زمان بررسی دو الی سه هفته طول بکشد.

دبیرکل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها قطعی است، تصریح کرد: ورود بانک مرکزی به این مسائل به‌خاطر نفع و ضرر بانک مرکزی یا نظام بانکی نیست بلکه این بانک به‌خاطر نقش حاکمیت و آینده اندیشی به چنین مسائلی ورود می‌کند.

احمدی ضمن اشاره به اینکه راهی جز دریافت کارمزد نیست، افزود: صنعت بانک‌داری الکترونیک ایجاد شده و جزو پرمشغله‌ترین صنایع قرار گرفته است و بناست این صنعت با موفقیت و دستاوردهای جدید به کار خود ادامه دهد، از همین رو باید هزینه‌های آن نیز تأمین شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی دلایل خود را در شورای پول و اعتبار مطرح می‌کند و از آنجایی که شورا نهادی فرادستگاهی است به‌طور حتم بهترین تصمیم درباره دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها در این شورا گرفته خواهد شد.

دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار این هفته تشکیل جلسه خواهد داد، تصریح کرد: احتمال دارد که در جلسه این هفته شورا دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها مطرح شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −  45  =