واکنش پوتین به سقوط روبل

ارزش روبل روسیه روز چهارشنبه به رکورد کمترین سطح در برابر دلار یعنی رقم 41 روبل در برابر هر دلار و سطح بی‌سابقه 52 روبل در برابر هر یورو رسید. به گزارش یورونیوز، ماه‌ها است که ارزش روبل دچار کاهش شده است، زیرا درپی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه سرمایه‌گذاران از خرید دارایی‌های روسی اجتناب می‌کنند و این مساله شرکت‌های روس را از ارزهای خارجی محروم کرده است. علاوه‌بر این، قیمت نفت هم به کمترین سطح طی چندسال اخیر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ارزش روبل روسیه روز چهارشنبه به رکورد کمترین سطح در برابر دلار یعنی رقم 41 روبل در برابر هر دلار و سطح بی‌سابقه 52 روبل در برابر هر یورو رسید.  به گزارش یورونیوز، ماه‌ها است که ارزش روبل دچار کاهش شده است، زیرا درپی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه سرمایه‌گذاران از خرید دارایی‌های روسی اجتناب می‌کنند و این مساله شرکت‌های روس را از ارزهای خارجی محروم کرده است. علاوه‌بر این، قیمت نفت هم به کمترین سطح طی چندسال اخیر رسیده است.
یکی از شهروندان مسکو معتقد است: آمریکا مسبب کاهش قیمت نفت است و می‌گوید: «این نوع جدیدی از تحریم است. بعد از این چه چیزی در انتظار ما است؟». شهروند دیگری می‌گوید: «کاهش ارزش روبل به بحران منجر خواهد شد. فکر می‌کنم مشاغل کمتر و اخراج در پیش خواهد بود و قیمت مواد غذایی گران‌تر خواهد شد.» روس‌ها تاثیر مساله ممنوعیت واردات غذا از اتحادیه اروپا را که موجب تشدید تورم شده است، احساس می‌کنند. درحال حاضر نرخ سالانه تورم در روسیه 8 درصد است. این در شرایطی است که در نیمه نخست امسال، فرار سرمایه از این کشور به 75 میلیارد دلار رسیده است.  با توجه به اینکه نیمی از بودجه فدرال به نفت و گاز وابسته است، کرملین باید منابع درآمدی دیگری برای جایگزینی طلای سیاه پیدا کند. هر یک دلار کاهش قیمت نفت عملا هزینه‌ای 7/1 میلیارد دلاری بر دولت تحمیل می‌کند.  این در شرایطی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در آستانه مذاکرات صلح به آمریکا هشدار داده است که تحریم‌ها مانع تلاش برای ایجاد صلح در اوکراین هستند. او گفت: «تلاش برای اعمال فشار بر روسیه ازطریق ابزارهای یکجانبه، نامشروع و اقدامات محدودسازی ما را به سمت یک راه‌حل هدایت نمی‌کند و تنها مذاکره را پیچیده‌تر می‌کند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  16