بررسی بخشنامه کاهش حقوق بازنشستگی

بخشنامه 5271/93/200 معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری که با حذف اضافه کاری از کسورات کارمندان دولت زیر پوشش صندوق تامین اجتماعی، سبب کاهش بیش از 20 درصد حقوق ایام بازنشستگی آنان می شود، برای بررسی و اصلاحات روی میز کمیسیون امور اجتماعی دولت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: هیات دولت مقرر کرد تا بخشنامه کسر اضافه کار کارمندان دولت از کسورات مربوط به دوران بازنشستگی در کمیسیون امور اجتماعی بررسی شود.

محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت این مصوبه را که در نشست 9 مهرماه جاری اتخاذ شده، به کمیسیون امور اجتماعی ابلاغ کرده است. 

علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه پس از اجرای این بخشنامه و انعکاس مخالفت ها، اعلام کرده بود که با توجه به پیامدهای اجرای بخشنامه، کمیسیون امور اجتماعی موضوع را بررسی و اصلاحات لازم را انجام خواهد داد. 

اجرای بخشنامه صادر شده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری با مخالفت رییس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین بسیاری از نمایندگان، روبرو شد که برای لغو آن استفساریه درخواست کرده اند.

براساس مقررات صندوق تامین اجتماعی، میزان حقوق ماهانه دوران بازنشستگی کارمندان براساس جمع کسورات پرداختی در دوسال آخر تقسیم بر 24 (ماه) است که با توجه به اجرای این بخشنامه از شهریور ماه، کارمندانی که تا 28 سال کسورات کامل را پرداخت کرده اند، شاهد کاهش حقوق خود خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  48