بانک‌ها علی‌رغم توافق ژنو برای مبادلات مرتبط با امور انسانی با ایران همکاری نمی‌کنند

المانیتور گزارش داد

پایگاه خبری المانیتور گزارش داده بانک‌های غربی علی‌رغم توافق موقت ژنو در زمینه انتقال پول مربوط به خرید و فروش کالاهای انسانی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  تسنیم، بانک‌های آمریکایی از بیم آنکه هدف تحریم‌های مالی دولت این کشور واقع شوند حتی برای انجام آن دسته از مبادلات بانکی که طبق توافق موقت ژنو بین ایران و 1+5 ممنوع نیستند نیز همکاری‌های لازم را به عمل نمی‌آورند.

این مطلب را پایگاه خبری المانیتور گزارش داده است. یک پزشک ایرانی به‌نام «محمد فریور» که ساکن آمریکا و استاد دانشگاه «بوستون» و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه هاروارد است مشکلاتی را که برای انتقال کمک‌های مالی برای یک پرورشگاه در کاشان با آن مواجه شده در گفت‌وگو با این شبکه خبری مطرح کرده است.

  آقای فریور می‌گوید وی قصد داشته کمک‌های مالی جمع‌آوری شده در بوستون را که کمی بیشتر از 100 هزار دلار بوده‌اند به ایران انتقال دهد، اما این تراکنش مالی نه‌تنها انجام نشد، بلکه به وی اطلاع داده شد که حساب بانکی‌‌اش برای مدت کوتاهی مسدود خواهد شد.

به‌موجب «طرح اقدام مشترک» که در سوم آذرماه سال جاری بین ایران و کشورهای 1+5 منعقد شد کشورهای طرف مذاکره با ایران متعهد شدند کانال مالی لازم برای تسهیل مبادلات مالی مربوط به خرید و فروش کالاهای انسانی را فراهم کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  4