طرح ملی همسان‌گزینی در ازدواج چیست؟

دبیرکارگروه تخصصی صنعت ملی مشاوره ازدواج به تشریح مراحل مختلف طرح ملی همسان‌گزینی از جمله ارجاع به مشاور و بسته‌های آموزشی آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: دبیرکارگروه تخصصی صنعت ملی مشاوره ازدواج به تشریح مراحل مختلف طرح ملی همسان‌گزینی از جمله ارجاع به مشاور و بسته‌های آموزشی آن پرداخت.

کمن در نشست تخصصی از همسان‌گزینی تا هم‌سری افزود: 5 بسته آموزشی برای این طرح طراحی کرده‌ایم که بسته اول باعث افزایش انگیزه ازدواج می‌شود. این در حالی است که برخی افراد به اجبار و خواسته دیگران مایل به ازدواج هستند.

وی در ادامه گفت: ابتدای طرح ثبت‌نام متقاضیان انجام می‌شود و بلافاصله از آنان آزمون سلامت عمومی گرفته می‌شود. بنابراین از آغاز کار صد درصد مراجعان غربالگری می‌شوند و ممکن است در ابتدا مشخص شود که فرد شرایط خوبی برای ازدواج ندارد. بنابراین به مشاوران ارجاع داده می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی صنعت ملی مشاوره ازدواج اضافه کرد: اگر فرد مشکلی نداشته باشد به واسطه آن برای بررسی سلامت و صلاحیت ارجاع داده می‌شود. اگر واسطان احساس کنند که فرد بهتر است به مشاور مراجعه کند او را به مشاور ارجاع می‌دهند.

وی اظهار کرد: در ادامه بسته آموزشی به صورت فلش پلیر در سایت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در ادامه آزمون از آنان گرفته می‌شود. مرحله بعدی مربوط به محاسبات هوشمند همسان‌گزینی است. در این مرحله سیستم مناسبت‌ترین فرد را از جمعیت آماری پیدا می‌کند؛ البته قبل از معرفی آن بسته آموزشی 2 به فرد ارائه و در ادامه آزمون شماره 2 انجام می‌شود. بسته آموزشی شماره 2 درباره مدت و مراحل آشنایی تا عقد، آسیب‌شناسی انتخاب و تصمیم احساسی- عاقلانه است. آزمون 2 نیز در جهت خودآگاهی بیشتر انجام می‌شود، چراکه خودآگاهی در موفقیت ازدواج موثر است.

وی افزود: مرحله بعدی معرفی فرد به خانواده از سوی واسطین است و دختر و پسر به مشاور ارجاع داده می‌شوند. علاوه بر آن بسته آموزشی شماره 3 شامل روش‌های شناخت، بایدها و نبایدها در گفت‌وگو، بایدها و نبایدها در تحقیق و محقق و اشتباهات رایج فرایند آشنایی به آنان ارائه می‌شود. در صورت تأیید خانواده و مشاور دختر و پسر به مرحله عقد می‌رسند؛ اما اگر آنان این پیوند را تأیید نکنند دختر و پسر برای بررسی‌های بیشتر به مشاور ارجاع داده می‌شوند.

دبیرکارگروه تخصصی صنعت ملی مشاوره ازدواج در ادامه گفت: در صورت تأیید خانواده‌ها بسته آموزشی 4 که درباره آموزش‌های دوران عقد است به زوجین ارائه می‌شود. پس از 6 ماه از جاری شدن صیغه عقد وضعیت زوجین پیگیری می‌شود و در صورت رضایت زناشویی آنان، بسته آموزشی 5 درباره آموزش استحکام خانواده به آنان ارائه و آزمون شماره 3 نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر آزمون نشان دهد که رضایت زناشویی میان زن و مرد وجود ندارد، آنان به مشاور متخصص ارجاع داده می‌شوند. دومین مرحله پیگیری ازدواج 12 ماه پس از عقد است. اگر آنها مشکل خاصی نداشته باشند پیش‌بینی می‌شود که زندگی موفق و پایداری داشته باشند، درغیر این صورت به مشاور متخصص برای زوج‌درمانی ارجاع داده می‌شوند.

کمن در پایان گفت: این طرح تنها مختص افرادی نیست که دنبال همسان‌گزینی هستند بلکه مشاوران می‌توانند افرادی را که برای مشاوره ازدواج به آنان مراجعه می‌کنند را وارد این طرح کنند. در مراکز مشاوره پیگیری پس از ازدواج صورت نمی‌گیرد؛ اما در این طرح وضعیت زوجین پس از ازدواج پیگیری می‌شود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  +    =  79