کیارستمی : مدیون رزمندگان هستم

عباس کیارستمی چند روز پس از هیجانی که با محوریت ابراهیم حاتمی‌کیا به هجمه‌ای علیه او بدل شد، به اتهام‌ها و قضاوت‌ها علیه خودش پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کیارستمی در پرسش و پاسخی با حبیب احمدزاده، فیلمنامه‌نویس و فعال فرهنگی تصریح کرد که از هیچ جنگی دفاع نمی‌کند اما بحث دفاع را موضوعی جدا می‌داند و بر همین اساس، خود را مدیون جوانانی می‌داند که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، از جان خود برای دفاع از میهن گذشتند.
 کیارستمی در بخشی‌ از حرف‌های خود می‌گوید: من جنگ را اساسا بیهوده می‌دانم و به این نمی‌شود شک داشت. اما مسوول جنگ کسی است که آغازش می‌کند نه کسی که دفاع می‌کند. بله هنوز هم می‌گویم و از این جمله خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنم که ما درگیر جنگی شدیم که هیچ مفهومی نداشت. اما این جنگ به ما تحمیل شد. درست است که هردو طرف در جنگ سهیم هستند اما مسوول کسی است که آغاز می‌کند.  مگر می‌توان ارادتمند کسانی نبود که در آن جنگ شهید شده‌اند و این رفاه نسبی را برای ما فراهم کرده‌اند. اظهار علنی این چیزها به قول شما ریا محسوب می‌شود. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. آن رزمنده‌ها کار انسانی خودشان را انجام دادند و من چرا باید حرکت آنها را زیر سوال ببرم. همین الان هم خجالت می‌کشم وقتی می‌گویم نسبت به اینها مدیونم. خجالت‌آور است چون می‌رود در باب دیگری که من مثلا ترسیده‌ام و از روی ترس این حرف‌ها را می‌زنم. اما من چه موقعیتی دارم که به خاطرش بترسم؟ من کجا مورد عنایت و لطف این دوستان قرار گرفتم؟  لطفا به اینها پاسخ بدهید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2