اکثر زنان داعشی کجایی هستند؟

افزایش موج ورود زنان و دختران غربی به خاورمیانه برای پیوستن به شبه‌نظامیان، موجب نگرانی گسترده بازرسان ضدتروریسم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: افزایش موج ورود زنان و دختران غربی به خاورمیانه برای پیوستن به شبه‌نظامیان، موجب نگرانی گسترده بازرسان ضدتروریسم شده است.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: دختران 14 و 15 ساله عمدتا به سوریه سفر می‌کنند تا با افراطیون ازدواج کنند، فرزندان آنها را بزرگ کرده و به جمع تروریست‌ها بپیوندند و گروه کوچکی از آنها نیز سلاح به دست می‌گیرند. این افراد عمدتاً از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب می‌شوند. 

این زنان و دختران 10 درصد مجموع کسانی را تشکیل می‌دهند که از اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا برای پیوستن به گروه‌های تندرو از جمله داعش از کشورشان خارج می‌شوند. در این میان فرانسه کشوری است که بیشتر زنان از آنجا جذب می‌شوند و حدود 63 زن فرانسوی در این منطقه هستند که حدود 25 درصد می‌شوند. دست‌کم 60 زن فرانسوی نیز گمان می‌رود که چنین تصمیمی گرفته باشند.

لویی کاپریولی، رئیس سابق آژانس امنیتی فرانسه می‌گوید: در بسیاری مواقع زنان و دختران فرانسوی خانه‌هایشان را ترک می‌کنند تا با شبه‌نظامیان ازدواج کنند و به نظر خود در حال حمایت از «برادران» هستند. اگر همراه آنها بمیرند، به آنها عنوان «همسر شهید» داده می‌شود.

کارشناسان مبارزه با تروریسم در انگلیس نیز معتقدند که حدود 50 دختر و زن انگلیسی به داعش پیوسته‌اند و گمان می‌رود که حدود یک‌ دهم آنها برای جنگیدن به سوریه رفته‌اند و عمدتاً در رقه مستقر هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده میانگین سنی آنها بین 16 تا 24 سال است و اکثرا افراد تحصیل کرده هستند. دست‌کم 40 زن نیز از کشور آلمان به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄    =  9