اعلام مکان‌های عرضه دام در عید قربان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اعلام مکان‌های ثابت عرضه دام در روز عید قربان گفت: امسال بیش از 526 ناظر شرعی نیز بر رعایت ذبح اسلامی نظارت خواهند داشت و یک‌هزار و 696 بازرس بهداشت گوشت در سراسر کشور فعال می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه شورای سیاستگذاری سلامت که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی در روز عید قربان آماده خدمات رسانی است و توصیه ما به مردم این است که دام‌ها را در کشتارگاه‌های مورد تایید این سازمان قربانی کنند.

به گزارش تسنیم، خلج با تاکید به اینکه، برای رعایت اصول بهداشتی مردم ذبح دام‌های خود را خارج از کوچه و خیابان و در مکان‌های تعبیه شده زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام دهند، افزود: امسال بیش از 526 ناظر شرعی نیز بر رعایت ذبح اسلامی نظارت خواهند داشت.

وی در خصوص فعالیت‌های سازمان دامپزشکی در روز عید قربان اظهار داشت: تمامی کشتارگاه‌های دام مناسب در آن روز از ساعت 6 صبح تا بعدازظهر باز هستند و اکیپ‌های بازرس بهداشتی – دامپزشکی و نمایندگان ذبح شرعی در آنجا حضور دارند.

خلج افزود: توصیه ما به مردم این است که دام‌ها را در کشتارگاه‌های مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور قربانی کنند و در صورتی که این امکان برای آنها وجود ندارد، در مناطقی از شهر که قبلاً مشخص شده دام را ذبح کنند.

وی افزود: اکیپ‌های نظارتی همچون سال قبل در آماده باش هستند و 904 اکیپ ثابت، یک‌هزار و 893 اکیپ نظارتی سیار، یک‌هزار و 70 دامپزشک، یک‌هزار و 696 بازرس بهداشت گوشت در سراسر کشور فعالند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: نیمی از عوامل بیماری‌‌زا در انسان از فرآورده‌های خام دامی است بنابراین باید یک نگاه عمیق‌تر به فعالیت‌های دامپزشکی شود و در عرصه پزشکی و دامپزشکی یک نگاه واحد در راستای تأمین بهداشت وجود داشته باشد.

به گزارش وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی برای رعایت نکات بهداشتی، فروش دام در واحدهای صنفی را ممنوع کرده و مکان‌های ثابت عرضه دام در روز عید قربان را احمدآباد مستوفی، منطقه خاوران و منطقه حکیمیه اعلام کرد. همچنین در استانها نیز مراکز معتبر عرضه دام از طریق دامپزشکی استان‌ها مشخص شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1