رابطه ایران و انگلستان بر اساس یک مصاحبه یا سخنرانی شکل نمی‌گیرد

سخنگوی دولت در رابطه با نحوه‌ی ارتباط ایران با انگلیس با توجه به اظهار نظر های اخیر نخست وزیر انگلیس نسبت به ایران گفت: روابط بین دو کشور بر اساس یک مصاحبه یا سخنرانی از سوی طرفین شکل نمی‌گیرد، بلکه ملاحظات و منافع ملی و بلند مدت مد نظر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس نسبت به ایران گفت: یک سخنرانی را می‌توان با یک سخنرانی جواب داد. پس هر مطلبی که گفته می‌شود، می‌توانیم جواب متناسبی به آن بدهیم، اما آنجا که قرار است روابط تنظیم شود در چارچوب قانون و مصالح ملی عمل خواهیم کرد.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد صحبت‌های ظریف بر شورای روابط خارجی آمریکا گفت: متن صحبت‌های ایشان را ندیده‌ام، اما تردیدی ندارم که آقای ظریف سیاست‌مدار باتجربه و هوشمندی هستند که مطالب را بر اساس واقعیت‌ها و منافع ملی مطرح می‌کنند.

نوبخت همچنین در رابطه با توافقات ایران با 1+5 در نیویورک تصریح کرد: اگر توافقی با طرفین مذاکره داشته باشیم، حتما اطلاع رسانی می‌شود پس قطعا هنوز توافقی قطعی نشده است وگرنه اطلاع رسانی می‌شد چون مذاکرات در دست انجام است و تردید ندارم که دیپلمات‌های ایران که افرادی متدین و متبحر هستند مثل گذشته از منافع ملی ایران دفاع می‌کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1