ویژگی یک رمز عبور خوب

یک رمز عبور خوب باید طولانی و لااقل بیشتر از شش کاراکتر طول داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،داریوش زندی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تاکید بر اینکه برای داشتن یک رمز عبور خوب اکثر کارشناسان امنیتی ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص را پیشنهاد می‌دهند، اظهار کرد: رمز عبور همچنین باید به صورتی باشد که به راحتی فراموش نشود.
وی افزود: ساختن یک رمز عبور خوب به‌طوری‌که برای افراد سودجو قابل حدس نباشد و به راحتی پیدا نشود مستلزم روش‌های مختلف است. این کارشناس ارشد هوش مصنوعی با اشاره به اینکه این روش‌ها برای افراد مختلف فرق می‌کند، بیان کرد: بعضی از افراد با ترکیب اطلاعات شخصی خود اقدام به ساخت رمز عبور می‌کنند؛ به این صورت که فردی به اسم احمد با شماره شناسنامه 5462 با ترکیب نام شماره شناسنامه خود به یک رمز عبور به ظاهر مناسب ahmad5462 دست می‌یابد.
وی افزود: این روش هم یک رمز عبور طولانی را می‌سازد و هم ترکیبی است از اعداد و حروف و همچنین قابل فراموشی نیز نیست. زندی با بیان اینکه هک کردن یک رمز عبور با این روش توسط برنامه‌های کامپیوتری بسیار سخت است، عنوان کرد: ولی یک روش برای هک این‌گونه رمز عبورها هک اجتماعی است که طرف سودجو با استفاده از طرح‌ریزی‌های گوناگون برای فرد موردنظر، اطلاعات شخصی وی را به‌دست می‌آورد.
وی ادامه داد: یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت رمز عبور مطمئن استفاده از نرم‌افزار LastPass است. به‌طور خلاصه این نرم‌افزار یک ابزار برای مدیریت رمز عبورهای شماست به علاوه این قابلیت را به شما می‌دهد تا رمز عبورهای مطمئنی را برایتان به‌صورت ترکیب عدد و حرف و کاراکترهای خاص تولید کند. وی افزود: برای اکثر افراد فارسی زبان این اتفاق افتاده که می‌خواهید فارسی تایپ کنید؛ اما به اشتباه بدون اینکه زبان کیبورد را عوض کنید، می‌بینید که کلی کاراکتر انگلیسی کنار هم قرار گرفته‌اند که هیچ معنی خاصی نمی‌دهند. می‌توان از همین روش برای ساخت رمز عبور استفاده کرد؛ به این شکل که یک جمله یا یک بیت شعر یا چند کلمه را که در ذهنتان هست و قابل فراموش کردن نیست؛ بدون اینکه کیبورد صفحه را به زبان فارسی تغییر دهید، تایپ کنید. نتیجه کار یک رمز عبور عجیب و غریب و بسیار امن خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: حالا اگر این روش را با عدد و کاراکترهای خاص ترکیب کنید یک رمز عبور تقریبا غیرقابل نفوذ خواهید داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  9