تحول در جستجوی اینترنتی با الگوریتم‌های جدید ریاضی

محققان می‌گویند در تلاش برای ابداع الگوریتم‌های جدیدی هستند که جستجوی اینترنتی را متحول کرده، پیشبرد اینترنت اشیا را تسهیل کرده و انقلابی در ساخت خودرو، گوشی همراه و … به وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از کامپیوترورلد، این الگوریتم ها که به الگوریتم های آموزش دهنده عمیق مشهور شده اند قادر به شبیه سازی بهتر کارکردهای مغز انسان بوده و استفاده از فناوری های تشخیص صدا، پردازش زبان های طبیعی و خودکارسازی هر چه بیشتر فعالیت های رباتیک را تسهیل می نمایند.

بهینه سازی محصولاتی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند مانند ربات ها، خودکار، محصولات خانگی هوشمند و … هم از نتایج اجرای این طرح است. با این حساب می توان در آینده نزدیک خودروهایی ساخت که به طور خودکار پس از نشستن سرنشینان روشن شوند و آنها را به مقصد برسانند. این خودروها موانع را خواهند دید و مثل انسان آنها را پشت سر می گذارند.

این خودروها حتی می توانند یک عابر پیاده را از یک علامت رانندگی در حاشیه جاده تشخیص دهند و در برابر موانع ناگهانی عکس العمل بهتری از خود نشان می دهند. گفتنی است طراحی این الگوریتم ها با همکاری محققان دانشگاه استنفورد که در شرکت چینی بایدو کار می کنند انجام می شود. پیش از این گوگل، مایکروسافت و فیس بوک هم در تلاش برای اجرای ایده های مشابهی بوده اند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  +    =  20